در ۵ ماه گذشته از امسال محقق شد

پرداخت هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده در زنجان

استاندار زنجان گفت: در بازگشت مالیات از محل ارزش افزوده تا جایی که قانون مشخص کرده هزار میلیارد تومان در پنج ماه اول سال پرداخت شده است.

افشارچی روز جمعه در دیدار مردمی و نشست با دهیاران استان زنجان در روستای بناب در حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن گرامیداشت هفته دولت افزود: علت این امر نیز افزایش آورده مالیات از محل انتقال برخی از شرکت‌های بزرگ که در استان فعال هستند و پیش از این مالیات آن‌ها در تهران محاسبه می‌شد در حالی که مالیات دریافت شده از صنایع با مالیاتی از مردم و اصناف گرفته می‌شود قابل مقایسه نیست و مردم بدانند که منفعت صنایع به استان می‌رسد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امسال هفته دولت را موضوعی، بر مبنای پازل حرکتی بزرگ که برای استان در نظر گرفتیم تقسیم‌بندی کرده‌ایم، گفت: روز اول هفته دولت به عمران روستایی اختصاص داشت که در روز سوم با یک حرکت نمادین و تحویل هشت دستگاه تراکتور و چندین دستگاه نیسان که از محل اعتبارات دهیاری تامین شده عمران روستایی را به صورت نمادین تمام می‌کنیم، اما در روز‌های آینده شاهد اتفاقات دیگری در این زمینه خواهیم بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه امسال کار‌های انجام شده از جمله در اصلاح شبکه توزیع برق، حوزه آبرسانی طبقه بندی شده است گفت: در روستا‌هایی که مشکل آب دارند تلاش می‌کنیم هرچند در استحصال آب مشکلاتی داریم، اما امیدواریم با همکاری وزارت نیرو بسیاری از مشکلات حل شود.

افشارچی افزود: ما تلاش خود را در حوزه آب انجام می‌دهیم و باید نگاه به مساله آب نگاه ملی باشد، اما درخواست ما از رئیس جمهور این است بهتر از هر کسی، مسئولان استانی می‌دانند که چگونه استحصال آب کرده و مشکلات مربوط به آن را حل کنند.

او با اشاره به اینکه برای تمام شهرستان‌های استان از جمله زنجان، ابهر و خدابنده برنامه‌هایی در زمینه آب داریم، گفت: در شهرستان‌های دیگر از جمله ایجرود و ماهنشان سد‌ها در حال اجرا هستند.

این مسئول با اشاره به حوزه راه ادامه داد: امسال ۳۱ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است و بسیاری نیز در حال پیمان‌سپاری هستند همچنین در حوزه معابر روستایی حرکت بزرگی انجام شده و معابر ۱۳۰ روستا در پنج ماه گذشته آسفالت‌ریزی شده است.

استاندار زنجان با اشاره به معادن استان نیز گفت: امسال در خصوص حقوق و معادن اخبار بسیار خوبی به گوش می‌رسد و اگر ۱۵ درصد به استان اختصاص پیدا کند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

افشارچی با اشاره به اینکه  امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تکلیفی تبصره ۱۶ وجود دارد که بانک‌ها پرداخت خواهند کرد، افزود: این پرداخت‌ها مستقیم در حوزه اشتغال مصرف خواهد شد که هم برش دستگاهی مشخص شده و هم برای اولین بار برش شهرستانی رقم خواهد خورد، همچنین فرمانداران نیز می‌دانند برای چه مقدار از تسهیلات باید وقت و انرژی بگذارند.

او با بیان اینکه نگاه ما باید به اعتبارات روستایی نگاه کلان باشد گفت: در پنج ماه اول سال بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها اختصاص داده شده که در نظام جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده و عدد بزرگ و قابل توجهی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات روستایی را حل کند.

این مسوول با اشاره به اینکه نگاه به روستا‌ها نباید منوط به طرح‌های هادی باشد، افزود: باید به مسائل اشتغال، فرهنگ، ورزش روستایی نگاه کلان داشته باشیم و درخواست داریم مسئولان رده بالای کشوری نگاه متوازن مرکزی نسبت به همه استان‌ها داشته باشند.

افشارچی گفت: هر چند کار‌هایی در همه زمینه‌ها در استان در حال انجام است، اما راضی کننده نیست و باید تلاش خود را بیش از گذشته و مضاعف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.