مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان:

همدان در نهضت ملی مسکن جزو استان‌های آخر است

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خیلی عقب است و جزو استان‌های آخر اجرای این طرح هستیم.

ایوب اسداللهی گفت: در دو سال اخیر بدون توجه به تأمین زمین در همدان، پایگاه اینترنتی نام نویسی از واجدان شرایط باز شد و شماری از افراد ثبت نام کردند.

او گفت: وظیفه داریم مسکن را برای مردم همدان تأمین کنیم که برای این موضوع چند راهکار از جمله الحاق زمین، استفاده از زمین‌های درون شهری و بافت فرسوده وجود دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان گفت:ضمیمه کردن ۶۸۰ هکتار در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب و به شورای عالی ارسال شده است و منتظر نظر مقام عالی وزارت هستیم تا درباره این زمین تصمیم‌گیری شود.

اسداللهی با اشاره به اینکه متأسفانه این زمین معارضان زیادی دارد و تاکنون ۳۰ هکتار سند ارائه داده‌اند گفت: با این شرایط، ممکن است الحاق ۶۸۰ هکتار به شهر همدان مصوب نشود.

او با بیان اینکه امیدواریم تا پایان دولت طرح های مسکن به پایان برسد، افزود: حتی اگر مشکل ۴۲۰ هکتار دارای معارض حل نشود، ۸۴ هکتار از ۶۸۰ هکتار در مرحله نخست طراحی و مشاوره آماده است که اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه استانداری، جهادکشاورزی، منابع طبیعی و دستگاه هایی که زمین دارند، مکلف اند زمین در اختیار ما قرار دهند، گفت: قانون جهش تولید اعلام کرد هر دستگاهی که زمین دارد باید به نام راه و شهرسازی منتقل کند.

اسداللهی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۲ هزار نفر در استان همدان در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، یادآور شد: ۵۱ هزار و ۵۵۱ نفر از ثبت نامی‌ها مربوط به شهر همدان است.

او گفت:از تعداد کل ثبت نام شدگان ، ۹۰ هزار و ۱۳۳ نفر حائز شرایط بوده و در نهایت ۴۲ هزار و ۳۳۰ نفر مدارک خود را تکمیل کرده و به عنوان متقاضی شناخته می‌شوند.

از ۵۱ هزار نفر ثبت نامی‌ها شهر همدان، ۳۴ هزار نفر در شهر همدان مدارک خود را تکمیل و واریز وجه کردند و به عنوان متقاضی شناخته می‌شوند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان درباره طرح ۴۸۰ واحدی شهرک فرهنگیان همدان گفت:اجرای این طرح آغاز شده است.

اسداللهی با بیان اینکه نهضت مسکن ملی در شهر همدان میانگین ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

منبع ایسنا

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار