استاندار همدان در چهارمین یادواره ۴۵۰ شهید کارمند استان همدان گفت: از مردم به خاطر ترک فعل و کم کاری‌های گذشته عذرخواهی می‌کنم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایطی مسئولیت را پذیرفت که مشکلات بسیاری را از گذشته به ارث برده بود.

چهارمین یادواره ۴۵۰ شهید کارمند استان همدان دیشب در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

 او با بیان اینکه کمبود آب مایه ناراحتی تک تک شهروندان شده است و ناراحتی خود را از این موضوع نمی‌دانم باید چگونه مطرح کنم افزود: شرمندگی و عذر خواهی که حاصل ترک فعل یا عدم اقدام به موقع برخی از افراد بوده برای این دولت مانده در حالی که اثری بر آن نداشته است.

استاندار همدان تصریح کرد: طرح آبرسانی به همدان در سال ۸۳ تصویب شده و قرار بود تا سال ۹۰ تمام شود، اما به بهره برداری نرسید و در زمانی که دولت سیزدهم بر سر کار آمد ۱۲۰ کیلومتر از مسیر ۱۴۰ کیلومتری لوله گذاری شده بود، اما مسیر‌های صعب العبور و تجهیزات آن مانند الکترو موتور، برق رسانی و ... که پیچیدگی بسیاری دارد باقی مانده بود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در ۱۷ سال ۴۰ درصد طرح انجام شده بود، اما در چند ماه ۶۰ درصد آن در حال انجام است تصریح کرد: وقتی کار را شروع کردیم اعلام کردند که حداقل ۲ سال زمان لازم است، اما ما این مدت را به ۶ ماه تقلیل دادیم.

وی قدردانی از مردم برای صبوری کردن در این بحران کم آبی گفت: من به جای تمام افرادی که ترک فعل کردند  از مردم عذرخواهی می‌کنم.

استاندار همدان افزود: متوسط نیاز آب شهر همدان ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه است که شب گذشته  کمبود به وجود آمد با همه توان به بررسی ۵۰ حلقه چاه که کشاورزان به امانت به ما دادند و برخی نذر کردند بررسی شد و مشکلات آن‌ها برطرف و آب مورد نیاز تامین شد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: بخشی از تجهیزات مورد نظر در تبریز و بخشی در مشهد آماده می‌شود که در حال ساخت و تکمیل است و برخی مسائل و شبهاتی را مطرح کردند ما می‌خواهیم پاسخ علمی دهیم و وارد مسائل سیاسی نشویم.

استاندار همدان همچین در این مراسم به اهمیت شهدا و راه آن‌ها اشاره کرد و افزود: همه افرادی که در مقابل صدام حضور پیدا کردند، از جان خود گذشتند که شاید درک آن سخت باشد، در آن زمان ما دانش آموز بودیم، اما کارمندان متاهل بودند و فرزندانی داشتند، اما با ایمانی راسخ از همه آن‌ها گذشتند و با خدا معامله کردند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: من و امثال من مدیون شهدا هستیم و باید در مقابل کوتاهی‌ها پاسخ دهیم،ما زنده ماندیم و باید پاسخ بدهیم، اما شهدا با خیالی آسوده رفتند.

او  ادامه داد: نکوداشت این شهدا بر ما واجب است چرا که انقلاب ما تمامیت ارضی ما و حفظ و حراست شده به برکت خون شهدا است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.