مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مطرح کرد؛

تخصیص تسهیلات ۵ میلیون تومانی اربعین به مددجویان کمیته امداد

عاشوری گفت: تسهیلات اربعین ویژه مددجویان کمیته امداد تا سقف ۵ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

علی عاشوری گفت: تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در راستای ارائه خدمات و تسهیلات خرد به مردم صورت گرفته است. علاوه بر ۷۳۰ اداره کمیته امداد، در ۳۱ استان کشور ۳۴ شعبه دیگر هم برای ارائه خدمات داریم، ۸ میلیون نفر از این صندوق استفاده می‌کنند که بزرگترین صندوق قرض الحسنه کشور است که به صورت شبانه روزی در شبکه‌های شتاب، قابل دسترس است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افزود: این صندوق سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است؛ تا کنون بیش از ۲ میلیون نفر به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان از خدمات و تسهیلات این صندوق استفاده کرده اند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان تا امروز پرداخت شده و با تخصیص اعتبار در نیمه دوم سال جاری تا ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

عاشوری ادامه داد: در حال حاضر تسهیلات این صندوق تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد کارمزد است و در مبالغ بالاتر کارمزد جریمه دیرکرد اقساط را نداریم، شفافیت مالی و گزارش به دستگاه‌های نظارتی از اصول صندوق است و بیش از ۷ هزار میلیارد تومان جایزه خوش حسابی از بانک مرکزی دریافت کرده است. مجوز انتشار اوراق عرضه اسلامی از بانک مرکزی دریافت شده است، و مردم میتوانند منابع مازاد خود را به خرید اوراق خرید کنند و در هر زمانی پول خود را دریافت کنند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بیان کرد: ۲۶ هزار افتتاح حساب غیر حضوری داشتیم که امسال با ممانعت بانک مرکزی روبرو شده‌ایم، در سال گذشته ۸۵ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا کرده ایم، از محل منابع صندوق ۱۰۰۰ میلیارد تومان به اشتغال خود کفایی اختصاص داده‌ایم، همچنین در ۱۴۰۰ تعداد ۴۶۲۰ ضمانت به مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان برای زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار از صندوق ضمانت صادر شده است.

وی گفت: تسهیلات اربعین ویژه مددجویان کمیته امداد تا سقف ۵ میلیون تومان به ارزش کلی ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است و امروز مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان آن برای استان‌ها فعال شده و عزیزان استان‌های دیگر می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۷:۳۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
سلام کمیته امداد مارلیک وام اربعین نمیده چیکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
سلام‌برای‌پرداخت‌کمک‌هزینه‌اربعین‌بایدبه‌کجامراجعه‌کنم
آخرین اخبار