مدیر جهاد کشاورزی ملایر از آغاز برداشت انگور از تاکستان های این شهرستان خبرداد.

سید مهدی میرباقری گفت: ۱۰هزار و ۸۲۶ هکتار سطح زیر کشت باغ های انگور این شهرستان است که از این میزان ۱۰هزارو ۶۱۶ هکتار بارور و ۲۱۰ هکتار غیر بارور است.

او گفت:با توجه به تولید میانگین ۲۴ تن انگور در هر هکتار، پیش‌بینی کرد امسال ۲۵۴ هزار و ۸۷۴ تن انگور از باغ های شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه ۷۷ درصد از انگور ملایر به انواع کشمش از جمله آفتابی تیزابی، آفتابی غیر تیزابی، آفتابی دانه دار، کشمش کالیفرنیا و سایه خشک تبدیل می‌شود از باغداران خواست برای تهیه آفتابی تیزابی و خشک کردن انگور از پودر کربنات پتاسیم، روغن سبزه و آب محلولی به نام «تیزاب» استفاده می‌کنند.

 ۱۰ درصد انگور تولیدی شهرستان  به شیره انگور، دو درصد به آبغوره، سه درصد به سرکه و باسلوق تبدیل و هشت درصد هم برای مصرف تازه خوری به بازار عرضه می‌شود.

 میرباقری افزود:کشاورزان کربنات و روغن سبزه را از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند

او با اشاره به فروش روغن‌های تقلبی در بازار تأکید کرد: کشاورزان برای تهیه روغن و کربنات مورد نیاز برای خشک کردن انگور و تهیه کشمش به فروشگاه‌های مجاز عرضه کننده سم و سموم کشاورزی مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: در یک ماه اخیر بیش از چهار گشت مشترک متشکل از کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ملایر، نماینده فرمانداری ویژه، کارشناس اداره استاندارد، اداره نظارت بر اماکن عمومی و اتحادیه سم فروشان در سطح شهرستان انجام و ۴۰۰ لیتر روغن غیر استاندارد ضبط و تحویل اداره استاندارد شد.

میرباقری گفت: نتایج  جشنواره ملی خوشه برتر هفتم مهر همزمان با جشنواره برداشت انگور شهرستان ملایر اعلام خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار