برگزاری جشنواره خوشه برتر در شهر جهانی انگور

دهمین جشنواره ملی خوشه برتر به میزبانی روستای جوزان شهر جهانی انگور ملایر، برگزار می شود.

دبیر جشنواره ملی خوشه برتر گفت:  دهمین جشنواره خوشه برتر توسط شرکت تعاونی پیمان گستر و با همکاری جهاد و دهیاری و شورای اسلامی جوزان برگزار می‌شود.

تحویل خوشه‌های انگور ۱۶ شهریور در روستای جوزان و داوری روز دوم در ۱۷ شهریور در مرکز جهاد کشاورزی حومه در میدان انقلاب انجام خواهد شد.

رحیمی گفت: جشن اصلی و اهدای جوایز به همراه جوایز سال‌های قبل که به خاطر کرونا مراسم جشن برگزار نشد، ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود.

شهرستان ملایر دارای بیش از ۱۱ هزار هکتار باغ انگور است که سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن انگور از این میزان  باغ انگور برداشت می‌شود.

دبیر دهمین جشنواره ملی خوشه برتر می گوید: در سفر هیات دولت و حضور وزیر جهاد کشاورزی و هماهنگی با نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، از وزیر جهاد کشاورزی برای حضور در دهمین جشنواره ملی خوشه برتر دعوت کردیم.

رحیمی شرایط شرکت در بخش مسابقه این جشنواره را ارائه ۲ خوشه بی‌دانه سفید به همراه چوب بالای خوشه در روز برگزاری مسابقه عنوان کرد و سلامت خوشه، شیرینی و درصد قند، وزن خوشه، رسیدگی و رنگ خوشه، درشتی و یکنواختی حبه‌ها را نیز از ملاک‌های داوری برشمرد.

سال ۹۷ نظام تولید انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان و دومین میراث کشاورزی ایران در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار