از آغاز اجرای طرح اربعین حسینی (۱۶ شهریور) تاکنون ۹۲ نفر در سوانح رانندگی جاده‌های درون شهری مجروح و سوانح فوتی رخ نداده است.

سرهنگ غلامعلی همایی ,رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: عوامل پلیس راهور از آغاز طرح اربعین حسینی تاکنون برای ۳۶۰ سانحه خسارتی کروکی ترسیم کرده اند که نیمی از این کروکی ها برای افراد غیر بومی بوده است.

او گفت: حدود ۶۰ درصد سوانح رانندگی درون شهری همدان در محور ۹ کیلومتری از میدان و چارباغ فرودگاه، چارباغ نجفی، چارباغ ارتش، میدان صدا و سیما تا میدان کربلا مریانج رخ داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: علت بالا بودن آمار تصادف در این مسیر ۹ کیلومتری، تکمیل نبودن کمربندی همدان و افزایش ۶۵ درصدی تردد در مسیر‌های ورودی و خروجی استان است.

سرهنگ همایی گفت: ۹۰ درصد کنارگذر غربی همدان تکمیل شده است که امید می‌رود این طرح هر چه سریعتر پایان یابد.

او گفت: همدان مسیر تردد سه استان غربی در شرایط معمولی است و در اربعین حسینی به علت نزدیکی مرز مهران برای تردد به سمت کربلا، اغلب زائران از مسیر‌های استان همدان به سمت کرمانشاه و مرز مهران عزیمت می‌کنند بنابراین تکمیل کنارگذر غربی همدان به منظور کاهش بار ترافیکی معابر درون شهری و کاهش آمار سوانح ضروری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خاطرنشان کرد: موج برگشت زائران اربعین حسینی آغاز شده و بر اساس تجربه ۷۰ درصد سوانح رانندگی در زمان برگشت به علت بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی و مکالمه با تلفن همراه رخ می‌دهد.

سرهنگ همایی گفت: پلیس راهور استان با کمک گرفتن از عوامل انتظامی، یگان امداد و دیگر نیرو‌ها ،امکانات خود را برای ایمن سازی مسیرها، کاهش بار ترافیکی و روان سازی تردد بسیج کرده است.

او به رانندگان توصیه کرد پس از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند همچنین سه مولفه «مهارت در رانندگی، احتیاط و گذشت»  با رعایت نکردن حق تقدم دیگر خودرو‌های عبوری را برای پیشگیری از بروز سوانح رانندگی مورد توجه قرار دهند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: با توجه به تاثیر گرم بودن هوای داخل اتاق خودرو در خواب آلودگی راننده باید نسبت به روشن کردن کولر وسیله نقلیه یا پایین آوردن شیشه خودرو حتی به اندازه ۲ سانتیمتر اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.