سختگیری بانک‌ها در زمینه ضمانت مهمترین مانع دریافت تسهیلات اشتغال است.

کمانکش فرماندار خمین در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در خمین اعتبارات تخصیص یافته در حوزه اشتغال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ضمانت مهمترین مانع برای دریافت تسهیلات اشتغال است.

کمانکش افزود: اطلاع رسانی عمومی درباره تسهیلات مشاغل خانگی و آموزش‌های مهارتی سبب افزایش اشتغال، شکوفایی اقتصادی و امنیت پایدار این شهرستان می‌شود.

او اضافه کرد: اصلاح نظام یارانه‌ای نخستین جراحی برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور است و اکنون قیمت‌ها به ثبات رسیده و بهای برخی اقلام مصرفی نسبت به گذشته ارزان تر شده است.

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: سرمایه گذاری و اشتغال در این شهرستان با ریل گذاری درست دولت و مجلس در تخصیص اعتبارات افزایش یافته است.

نظری افزود: هزار و ۳۵۰ نفر امسال در خمین بیمه شدند و پیش بینی می‌شود اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال این شهرستان رقم بخورد.

او ادامه داد: براساس آمار، در طول ۲ سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در مراکز تولیدی خمین از بیمه اجباری بهره‌مند شدند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های توسعه‌ای بزرگی نظیر پوشاک در زادگاه امام راحل در دست ساخت است که برای یک‌هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم خمین در خانه ملت اضافه کرد: طرح توسعه خودروسازی و طرح توسعه واحد فروسیلیس ۱۵۰ فرصت شغلی و بهره برداری از پالایشگاه این شهر ۵۰۰ فرصت شغلی در سال آینده در خمین ایجاد می‌کنند که در نوع خود بی سابقه است.

امیدی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص استخر مجموعه ورزشی کارگران خمین گفت: ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد برای تکمیل این مجموعه منعقد شده است.

امیدی افزود: ۱۴ میلیارد تومان هم در سفر هیات دولت به استان مرکزی مصوب شد که امیدواریم این مجموعه به زودی در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

او اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال ۹۵ نرخ بیکاری در استان مرکزی ۷.۹ درصد و شاخص مذکور برای شهرستان خمین ۱۱.۷ درصد است.

جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در فرمانداری خمین برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.