رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت سالگرد انقلاب این کشور سخنرانی کرد و این پیروزی را به مردم یمن تبریک گفت.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر مردم این کشور سخنرانی کرد.

به گزارش المسیره، سید عبدالملک بدرالدین در ابتدای سخنان خود با اشاره به انقلاب این کشور گفت: انقلاب ۲۱ سپتامبر امری ضروری بود و همچنان نیز چنین هست. آمریکایی‌ها در آن زمان بر اساس سرمایه گذاری در بحران‌ها و استفاده از درگیری‌ها برای تامین منافع و اهداف خود و رسیدن به برنامه‌های شناخته شده خود حرکت کردند.

او افزود: آمریکایی‌ها تلاش کردند اوضاع را در یمن در اختیار خود بگیرند و از درگیری‌های داخلی در یمن آن گونه که روش آنهاست، برای رسیدن به منافع خود بهره ببرند. آنان تلاش کردند استقلال ملت یمن را به نفع خود مصادره کنند و به طور مستقیم و بدون به راه انداختن جنگ بر یمن سلطه یابند.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: طرح آمریکا فروپاشی کشور ما از داخل و از طریق تشدید شکاف سیاسی بود. واشنگتن تلاش کرد شکاف ها را تقویت کند تا ملت یمن هویت جمعی خود را از دست بدهد. دخالت‌های گسترده خارجی برای سوء استفاده از تحرکات مردمی در سال ۲۰۱۱ و به کار گرفتن آن برای تقویت سلطه خارجی بر یمن، صورت می‌گرفت. آمریکایی‌ها در آن زمان برای در دست گرفتن کنترل اوضاع وارد عمل شدند و مانند همیشه می‌خواستند از درگیری‌ها به سود خودشان استفاده کنند. طرح شورای همکاری خلیج (فارس) طرح آمریکایی بود که به نام این شورا ارائه شد و سفیر وقت آمریکا به طور مستقیم بر آن نظارت داشت. قیمومیت ۱۰ کشور بر یمن در واقع قیمومیت آمریکایی بود و سفیر آمریکا نقش رئیسِ رئیس جمهور یمن را ایفا می‌کرد.

او افزود: در حرکت انقلابی مردم، نقش ویژه، بزرگ، تأثیرگذار و قاطع قبایل یمنی و نیز قبایل شریفی که با صبر و پایداری شان حرکت کردند، آشکار بود. آنها نقشی بزرگ و نیز پیشرو داشتند و به شکل زیادی در بازگرداندن امور به مسیر صحیح خود سهیم بودند. یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب مردمی، دستاورد بزرگ صنعتی سازی نظامی است. این دستاورد مایه افتخار ملت و مردم این کشور است. امروزه کشور ما انواع مختلفی از سلاح ها از پیاده نظام گرفته تا سلاح های متوسط ​​و دوربرد را تولید می کند.

الحوثی تاکید کرد: واشنگتن و متحدانش به دنبال ایجاد تغییر در منطقه تحت عنوان عادی سازی و وفاداری رژیم‌های عربی به "اسرائیل" هستند. یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب ما این بود که یمن در برابر مسیر عادی سازی و در کنار آرمان فلسطین و مردم آزاده و در برابر دشمنان آن ایستاد.

او گفت: متجاوزان تاسیسات دولتی و خدمات رسانی در یمن را هدف قرار دادند که نشان داد دستور آمریکا، نابودی همه چیز در یمن بوده است. ائتلاف متجاوز، همه زیرساخت‌ها در یمن را نابود کرد و حتی دادگاه ها، زندان، گورستان‌ها و مدارس را هدف قرار دادند. آن‌ها تلاش کردند با محاصره شدید و توطئه‌های اقتصادی، مردم را در تنگنای معیشتی قرار دهند. در مناطق اشغالی در یمن، اقدامات متجاوزان، اشغالگرانه است و اکنون در آن مناطق، پایگاه‌های نظامی ایجاد می‌کنند. حتی آنچه را که شورای ریاست جمهوری خوانده می‌شود، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها انتخاب کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
واقعا‌بایدبه.مردم‌غیورومتعهدوباوفای‌مردم‌ومسولین‌یمن‌بینهای‌درودفرست‌وتحسین‌کرد‌بارپروردگارایاری‌شان‌فرما
آخرین اخبار