معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:امسال ظرفیتهای اقامت غیررسمی در دهه آخرماه صفر در مشهد تا سه برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است.

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ورود زائران در ایام دهه پایانی ماه صفر از جمله پیک‌های مهم سفر در مشهد محسوب می‌شود

او افزود:امسال اسکان و ظرفیت‌های واحد‌های اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر در مشهد به ۱۳۵ هزار نفر می‌رسد که البته کافی نیست.

معاون گردشگری  خراسان رضوی ادامه داد: سیاست ما این است که تمامی ظرفیت‌هایی که امکان اقامت برای زائر امام رضا داشته باشد را هماهنک کنیم و در این راستا می‌توان به ۸۰۲ مدرسه و ۱۰ سالن ورزشی آموزش و پرورش با ۱۵۰ نفر شب ظرفیت اشاره کرد.

بیدخوری بیان کرد: با اختصاص کلیه سالن‌های ورزشی امسال بیش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر اداره کل ورزش و جوانان و بیش از ۷۰ هزار نفر شب ظرفیت از سوی شهرداری مشهد تامین شده است که در تمامی بخش‌ها امسال ظرفیت‌ها سه برابر شده است.

او تصریح کرد: ظرفیت‌های خالی اقامتی در هر دو بخش دائمی و موقت در ستاد هماهنگی خدمات قابل مشاهده و مدیریت است.

معاون گردشگری خراسان رضوی  تاکید کرد:با بیان اینکه توجیه اقتصادی واحد‌های اقامتی زمانی است که بالای ۵۰ درصد ظرفیت آن‌ها تکمیل شود

بیدخوری اظهار کرد: ارائه برخی تخفیف‌ها در زمان خلوتی و کاهش ورود مسافر به هیچ وجه به معنای دو نرخی بودن این واحد‌ها نیست، بلکه ایجاد فرصتی برای بهره بردن مسافران و انتخاب واحد‌های اقامتی رسمی است.

 او افزود: طبق برآورد‌ها اکنون ظرفیت اقامتی در اطراف حرم مطهر رضوی تکمیل ظرفیت شده است و محل‌های اقامتی در مسافت دورتر از حرم همچنان ظرفیت پذیرش مسافر را دارد.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: کاروان‌های زیارتی از قبل پیش‌بینی محل اقامتی را داشته اند و برای زائران پیاده نیز اقدامات لازم انجام شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.