استاندار خراسان جنوبی بر مخاطب شناسی و زمان شناسی برای ترویج اقامه نماز تأکید کرد.

قناعت در جلسه شورای اقامه نماز خراسان جنوبی ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه ها، مدارس، مراکز عمومی، حوزه‌های فرهنگی ترویج نماز را وظیفه خود بدانند.

او افزود: ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور افراد در نماز جماعت اولین قدم است و این وظیفه ما است که به گونه‌ای اقدام کنیم که نماز جماعت ادارات، مدارس، دانشگاه ها و بوستان‌ها با صفوف منسجم و با جمعیت زیاد برگزار شود.

قناعت با تأکید بر اصل حضور قلب و توجه به نماز گفت: اگر چه ایجاد شرایط در بحث برپایی نماز جماعت مهم است، اما بخش نازله و در درجه دوم است، موضوع مهمتر ایجاد تفکر و توجه در نماز است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: ما باید به گونه‌ای اقدام کنیم که جوانان، دانش آموزان و دانشجویانمان با تفکر و توجه حضور پررنگ و جدی در نماز داشته باشند.

او ادامه داد: در بحث ایجاد رغبت برای حضور در نماز، دبیران، اساتید و ائمه جماعت نقش به سزایی دارند و بسیار تأثیرگذار هستند.


بیشتر بخوانید


قناعت با طرح این سؤال که محصول و نتیجه کار در برپایی نماز‌های جماعت چیست؟ گفت: نماز خشک به تنهایی فایده‌ای ندارد بلکه باید کاری کنیم که خروجی نماز‌های ما بالا بردن قدرت تحلیل سیاسی و بصیرت افزایی جوانان باشد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر نماز با بصیرت همراه نباشد، نمازخوان‌ها جلوی انقلاب می‌ایستند، اتفاقی که در جریان قیام عاشورا شاهد بودیم.

او با بیان این که همه باید پای کار بیایند و وظیفه خود را در بحث ترویج نماز انجام دهند، بیان کرد: آن کس که در این جریان، کار نهایی را انجام می‌دهد، امام جماعت است که می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

قناعت گفت: امام جماعت باید با مخاطب شناسی و زمان شناسی نسبت به ترویج نماز و اقامه نماز با توجه اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: شاخصه‌ها و ویژگی‌های تدین و دینداری به صورت فطری در جوانان ما وجود دارد، اما تهاجم گسترده فرهنگی دشمن در این موضوع اثرگذار بوده و بر جوانان ما تأثیر گذاشته است.

او ادامه داد: ما باید با تأثیرگذاری بر جوانان، توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.