مدیر زندان رجایی شهر کرج گفت: امسال با پیگیری واحد قضایی این زندان ۳۷۰ نفر از مددجویان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

الله کرم عزیزی،  مدیر زندان رجایی شهر کرج گفت:  این مددجویان با بهره مندی از تسهیلات قانونی از جمله آزادی مشروط، اتمام حبس،وثیقه، کفالت،گذشت شاکی، التزام،تعلیق مجازات و  برائت آزاد شدند.

 مدیر زندان رجایی شهر کرج  افزود: واحد قضایی زندان رجایی شهر به منظور اجرای سیاست های کلی قضایی مبنی بر حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری از طریق پیگیری و رفع مشکلات قضایی مددجویان اقدام به آزادی این تعداد از مددجویان کردند.

او می گوید: حضور کارشناسان اجرای احکام در اندرزگاه ها و ملاقات با مددجویان، مکاتبه و تعامل با مراجع قضایی از راهکارهای اساسی کاهش جمعیت کیفری است.

عزیزی شناسایی مددجویان تحت قرار استفاده از راهکارهای قانونی و کارآمد جهت پیگیری پرونده قضایی را از وظایف کارشناسان مربوطه  عنوان کرد.

او گفت: رعایت حقوق شهروندی و تکریم از مددجویان در قالب بررسی مشکلات قضایی مهمترین ابزاری است که می تواند در کاهش جمعیت کیفری تاثیر گذار باشد.

مدیر زندان رجایی شهر بهره مندی مددجویان واجد شرایط از امتیازات قانونی را علاوه بر تقویت روحیه و تغییر شخصیت آنان سبب تحقق اهداف عالی قوه قضائیه و سازمان زندان ها مبنی بر حبس  زدایی ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.