جان باختن ۱۲ نفر بر اثر غرق‌شدن در تاسیسات آبی و آبگرم‌های اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: از ابتدای امسال تعداد ۱۲ نفر بر اثر غرق شدن در تاسیسات آبی و آبگرم‌های استان جان خود را از دست داده‌اند.

علی حیدری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ مورد غرق شدگی در مناطق مختلف استان ثبت شده که از این تعداد ۱۰ نفر در منابع آبی از جمله رودخانه ها، مخازن آبی پشت سد‌ها و کانال‌های آب و ۲ نفر در آبگرم‌ها جان خود را از دست داده اند و ۲ نفر نیز با انجام عملیات نجات و اقدامات پزشکی به موقع از مرگ نجات یافته اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در جلسه کمیته حقوقی گفت: در فصل گرما تعدادی از مردم بدون توجه به هشدار‌ها و اطلاعیه‌ها در سد‌ها و تاسیسات آبی شنا می‌کنند و این امر همواره با خطر‌های جانی و احتمال غرق شدن همراه بوده است.

حیدری اضافه کرد: کانال مغان با ثبت ۷ مورد غرق شدگی بیشترین آمار مرگ در تاسیسات آبی استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه شنا نکردن در منابع آبی مختلف بهترین و ایمن‌ترین توصیه به شهروندان برای مواجه نشدن با مرگ است گفت: شنا کردن در این اماکن حتی برای افرادی که با فنون شنا نیز آشنایی لازم را دارند خطرآفرین است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تاکید کرد: مواردی دیده شده است که افراد حتی با فنون شنا نیز آشنایی لازم را دارند، ولی به دلیل نبود آمادگی جسمانی لازم هنگام شنا دچار حوادث مختلف شده اند که یکی از مواردی که زیاد مشاهده شده، اسپاسم عضلانی است.

حیدری به اختلاف دمای لایه‌های آب به ویژه در سد‌ها اشاره کرد و افزود: لایه‌های زیرین آب سد‌ها بسیار سرد است و ورود ناگهانی شناگران به این لایه‌ها ممکن است سبب سکته یا اسپاسم عضلانی شود ضمن آن که شنا در رودخانه‌ها نیز خطرات ویژه خود از جمله جریان‌های شدید و اعماق آب ناشناخته‌ای دارد که همگی خطرآفرین هستند.

او ادامه داد: در راستای ایمن‌سازی و کاهش وقوع حوادث در استخر‌ها و آب‌های گرم، همایشی با محوریت شرکت آب منطقه‌ای و همکاری دستگاه‌های دخیل در این حوزه برگزار خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.