مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت:همدان جزو استان‌های موفق کشور در اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه‌های درمانی و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه است.

فریبرز نیاستی گفت:تمامی نسخه‌های الکترونیک پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

کاهش هزینه‌های درمان و مقابله با تخلفات حوزه دارو  از جمله مزایای الکترونیکی شدن نسخ درمانی است.

او افزود:با الکترونیکی شدن بیمه سلامت نحوه پرداخت حق بیمه مراکز درمانی و پزشکان طرف قرارداد با این بیمه تسهیل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت:افراد بدون بیمه در دهک یک تا سه درآمدی بدون شرکت در آزمون وسع بیمه رایگان می‌شوند و  هم اکنون ۶۰ درصد جمعیت استان همدان معادل یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۷۶۴ نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

نیاستی گفت: بیشترین بیمه شدگان این سازمان زیرپوشش صندوق روستاییان قرار دارند و بیمه شدگان صندوق روستاییان برابر با ۶۲۴ هزار و ۷۹ نفر هستند.

او گفت: دومین صندوق از نظر جمعیت زیر پوشش، صندوق بیمه سلامت همگانی است که تعداد بیمه شدگان در این صندوق برابر با ۳۲۶ هزار و ۱۲۰ نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت:صندوق کارکنان دولت از نظر پوشش جمعیتی، سومین صندوق سازمان بیمه سلامت محسوب می‌شود که ۱۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر زیر پوشش این صندوق قرار دارند.

به گفته نیاستی صندوق سایر اقشار از نظر پوشش جمعیتی، چهارمین صندوق این سازمان است که ۶۲ هزار و ۱۲۸ نفر در این صندوق زیرپوشش بیمه‌ای هستند و همچنین سه هزار و ۱۳۷ نفر نیز زیرپوشش صندوق بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند.

او می گوید: بیمه سلامت استان همدان سال گذشته در مجموع ۵۶۴ میلیارد تومان بابت هزینه درمانی بیمه شدگان به موسسات و مراکز درمانی پرداخت کرده است  و از این میزان ۲۵ میلیارد تومان برای هزینه‌های درمانی بیماران خاص پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت:اکنون پوشش بیمه سلامت به بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است که تا ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری از طریق این بیمه پرداخت می‌شود.

نیاستی گفت: دسترسی عادلانه به خدمات درمانی، سلامت محوری و کاهش هزینه‌های درمان از راهبرد‌های اصلی بیمه سلامت در استان همدان است.

او گفت: همه کسانی که بدون بیمه هستند و یا از قبل در آزمون وسع شرکت کرده و به دلیل عدم توان مالی هنوز دفترچه درمانی دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در اسرع وقت دفترچه بیمه رایگان دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: سامانه‌ای در خصوص ثبت و پیگیری بیمه شدگان طراحی شده که تمامی درخواست‌ها را برای رسیدگی به بیمه سلامت ارسال می‌کندکه تمامی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از داشتن اعتبار دفترچه بیمه خود اطمینان پیدا کنند و نیز با شماره گیری ۱۶۶۶ از اطلاعات پزشک خانواده خود مطلع شوند.

طبق آخرین سرشماری استان همدان دارای با یک میلیون و ۷۴۸ هزار و ۲۳۴ نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.