یک کارشناس مذهبی، در رابطه با اهمیت بیت المال و حق الناس در جامعه توضیحاتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، کارشناس و سخنران مذهبی، درمورد اهمیت بیت المال و حق الناس بیان کرد: مرحوم آیت الله مرعشی رضوان الله فرمودند که چهارده سال آغاز فوت پدرم می گذشت و ایشان، به خوابم نمی آمدند و دوست داشتم که خواب پدرم آ سید محمود مرعشی را ببینم و به همین دلیل، به سیدالشهداء (ع) متوسل شدم و بالاخره، خواب پدرم را دیدم و به ایشان گفتم: بابا، چهارده سال است که دلتنگ شما هستم و انتظار کشیدم و پدرم فرمودند: بابا گرفتارم. به ایشان گفتم: گرفتار چه چیزی هستید؟ پدرم فرمودند: مبلغی به مشهدی محمد یزدی در نجف که نزدیک حرم حضرت امیر مومنان (ع) مغازه دارد، بدهکار هستم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: آیت الله مرعشی رحمت الله علیه گفتند که آن زمان به سختی می‌شد برای عراق گذرنامه گرفت و با همه سختی ها، این کار را کردم و به نجف رفته و به سمت مغازه مشهدی محمد یزدی رفتم که پیرمرد بداخلاقی بود و پس از سلام و احوالپرسی، به او گفتم که پدرم فرمودند به شما بدهکار بودند.

مشهدی محمد یزدی گفت: من یادم نمی‌آید و پس از آن، همه کاغذ‌ها را بررسی کردم و پس از چند ساعت، دیدم که روی کاغذی نوشته است: سید محمود مرعشی، هفتصد دینار و من هم بیشتر از آن مبلغ را به او دادم و طلب رضایت کردم و پس از آن، در خواب دیدم که پدرم ابراز راحتی کردند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: با توجه به اهمیت موضوع بیت المال، بنده بر این نظر هستم که با توجه به وجود افراد ملاحظه کار در جامعه، اما افرادی هم هستند که میلیارد‌ها اختلاس می‌کنند و واقعاً چنین افرادی که دست به این گناه می‌زنند اصلاً به معاد اعتقاد دارند؟ 

این کارشناس مذهبی گفت: وقتی خداوند متعال، موضوع کم فروشی، «وَیلٌ للمطفِّفِین» «وای بر کم فروشان!» را در قرآن کریم مطرح می‌کنند در آیات بعدی آن می‌فرمایند: «أَلَا یَظُنُّ أُولَٰئِکَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ»«آیا اینان یقین ندارند که حتماً بر انگیخته می‌شوند؟» فکر نمی‌کنند قیامتی وجود دارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار