طی مراسمی تفاهم نامه تربیت مربی تهاجم ترکیبی و جنگ شناختی و طرح طنین با محوریت توانمندسازی فعالان فرهنگی بین معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی، ولی فقیه در فارس و مدیرکل پدافند استانداری فارس امضا و مبادله شد.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس گفت: با آغاز به کار قرارگاه جهاد فرهنگی در فارس، عملیاتی شدن برش استانی سند نقشه مهندسی فرهنگی فارس در دستور کار قرار گرفته است.

معین سامانیان گفت: هدف اصلی نگاه اجرایی به اسناد بالادستی است، توقع است فرمان رهبرمعظم انقلاب در این حوزه اجرایی شده و در کف میدان احساس شود. رهبرمعظم بار‌ها بر نبرد ترکیبی دشمن و جنگ شناختی اشاره و تاکید کرده‌اند.

او همچنین ضمن تاکید براینکه زیرساخت‌های تشکیلاتی در عرصه فرهنگی باید از موضع انفعال خارج شود، گفت: باید با یک جبهه منظم در مقابل این تهاجم عملکرد مطلوب داشته باشیم. تا زمانی که این مهم در حوزه فرهنگ شکل نگیرد، نمی‌توانیم پاسخ مثبتی به تهاجم دشمن دهیم.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه به جای اقدامات ظاهری و تشریفاتی باید به کار‌های زیرساختی در عرصه فرهنگ سازی مشغول شویم، گفت: اقدامات ظاهری ممکن است اثرات مخالف هدف ما داشته باشد.

سامانیان از آغاز دوره‌های کادرسازی و تربیت مربی خبر داد و به اجرای طرح طنین در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: از از هفته آینده با حضور استاندار و نماینده، ولی فقیه در فارس این طرح وارد فاز عملیاتی می‌شود.

او گفت: این طرح چهار فاز عملیاتی و اجرایی دارد که فاز اول آن مربوط به جهاد تبیین، سواد رسانه، اقتصاد مقاومتی و علوم شناختی است. در فاز دوم به طور ویژه به سواد مطالبه و فرهنگ مطالبه گری پرداخته می‌شود. در فاز سوم جایگاه خانواده و در فاز چهارم بینش سیاسی و الگوی حکمرانی مساجد بررسی می‌شود.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس گفت: در راستای انعقاد این تفاهم نامه، ٥ ماه کار گزینش متقاضیان برای ورودی دوره تربیت مربی تهاجم ترکیبی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار