اولین نشست کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید برگزار شد.

حجت الاسلام پور ذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان و رئیس کمیته در این نشست بر توانمند سازی نیروی انسانی و برگزاری جلسات توجیهی در سطوح مختلف به منظور آگاهی بخشی و اقناع مخاطبان تاکید کرد.

او با تاکید بر اینکه اقدامات، جلسات و گفتمان‌های پیش بینی شده باید علاوه برنحوه برگزاری شکلی به باطن و محتوا و خروجی آن توجه شود: تصریح کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شود که جلسات به صورت مستمر و در طول سال باشد تا نتیجه قطعی و مطلوب حاصل شود.

حجت الاسلام پور ذهبی هم چنین گفت: جلسات توجیهی و هم اندیشی مدیران ستادی و مدارس به صورت نشست‌های کوچک و جداگانه و در لایه‌های مختلف با بهره گیری از ظرفیت استانی و اساتید فن برگزار شود.

 مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست بر بومی سازی برنامه‌های ابلاغی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و آغاز دوره‌های توانمند سازی در سطوح مختلف با بهره گیری از توانمند اساتید و همکاری اعضا تاکید کرد.

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در این نشست با اشاره به عدم ابلاغ برش استانی فعالیت‌های کمیته از طریق وزارت، هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی برای اجرایی نمودن برنامه‌ها بر اساس تفاهم نامه سال قبل عنوان کرد.

او با اشاره به عدم حضوری بودن مدارس در دو سال گذشته به جهت شیوع کرونا و آسیب‌های کرونا به مباحث فرهنگی و تربیتی و هم چنین تاثیر برنامه‌های چهره به چهره و اهمیت اجرای برنامه‌ها به صورت حضوری، گفت: علیرغم شرایط موجود، برنامه‌ها اجرایی و در حد امکان فعالیت‌ها با بهره گیری از فضای مجازی پیگیری شده است.

نریمانی در ادامه به برنامه‌های محوری کمیته همکاری در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و با بیان اینکه اقامه نماز جماعت در مدارس یکی از برنامه‌های محوری است گفت: تا کنون در این خصوص سه مکاتبه صورت گرفته است و پیش اجلاسیه نماز برای اجرا در سطح شهرستان‌ها و مناطق و مرکز استان پیش بینی شده است.

او برگزاری گفتمان‌های دینی را دومین برنامه محوری عنوان کرد و گفت: این برنامه با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله اجرا و امسال نیز پیش بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی طرح امین و توانمند سازی در سه حوزه فرهنگیان، اولیای دانش آموزان و مبلغین را از دیگر برنامه‌های محوری اعلام کرد و گفت: برای دانشجو معلمان دانشگاه‌های فرهنگیان نیز برنامه‌هایی پیش بینی شده است.

گفتنی است در این نشست پیرامون اجرایی شدن برنامه‌های مشترک در طول سال تحصیلی در واحد‌های اداری و آموزشی بحث و تبادل نظر و مقرر شد بر اساس سهمیه سال گذشته امامان جماعت مدارس توسط مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و حوزه‌های علمیه جهت اقامه نماز جماعت در مدارس معرفی شوند.

حضور اعضای کمیته همکاری در مدارس جهت برپایی اقامه نماز جماعت و تجلیل از دانش آموزان برتر نماز، برگزاری ۱۶ اجلاسیه نماز در شهرستان‌ها و مناطق و یک اجلاسیه استانی به منظور تجلیل از فعالان نماز با محوریت دانش آموزان، برگزاری مسابقات، جشن تکلیف دانش آموزی، اختصاص یکی از موضوعات پژوهشی اداره کل به نماز از دیگر مصوبات این نشست بود.

 در این نشست مقرر شد برنامه توانمند سازی فرهنگیان، اولیای دانش آموزان و مبلغان بر اساس برنامه زمان بندی اجرایی و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، تعداد هزار گفتمان دینی در موضوعات مختلف در مدارس برگزار و به سئوالات و شبهات دانش آموزان پاسخ داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.