مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان همدان:

۲۲ هکتار گیاه دارویی پارسال در استان همدان زیر کشت قراردادی رفت

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۲ هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان پارسال به صورت کشت قراردادی انجام شده است.

 حجت الله شهبازی گفت: سال گذشته از ۱۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان همدان  ۳۳ هزار تن تولید شد.

او گفت: تلاش می‌کنیم از زمین‌های آیش که رها شده‌اند استفاده بهینه کنیم و با توجه به اینکه گیاهان دارویی نیاز آبی کمی دارند می‌توان از آب سبز برای تولید این محصولات استفاده کرد و برای کشاورزان هم افزایش درآمد داشته باشیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این یک طرح ملی است با عنوان جهش تولید در دیم‌زار‌ها که معاونت باغبانی وزارت کشاورزی با همکاری ستاد فرمان حضرت امام (ره) تنظیم کرده‌اند.

شهبازی گفت: برنامه امسال سه هزار و ۷۰۰ هکتار است که در حال تهیه نهاده برای این سطح هستیم تا بتوانیم انگیزه‌ای را برای کشاورزان ایجاد کنیم که سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان در سال گذشته ۱۶ هزار هکتار با تولید ۳۳ هزار تن بود که فقط ۲۲ هکتار به صورت کشت قراردادی انجام شده بود.

او گفت: در کمیته فنی که کارشناسان از دانشگاه، مراکز تحقیقات کشاورزی، نمایندگان بخش خصوصی و جهاد کشاورزی حضور دارند تقسیم‌بندی اقلیمی انجام شده تا متناسب با هر اقلیم محصول مورد نظر کشت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار