رضا رضایی امروز در نشست تخصصی با مدیران مدارس شهرستان کهنوج و نواختن زنگ پدافند غیر عامل از مدیران مدارس خواست تا بر اساس ظرفیت موجود مدارس و بر مبنای سیاستهای وزارت آموزش و پرورش، برنامه یکساله برای مدارس تدوین و عملیاتی کنند.
او با تاکید بر جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل گفت: مدرسه بهعنوان کانون محله میتواند با استفاده از ظرفیت محلات در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل گامهای بلندی بردارد.
رضایی با تاکید بر اینکه دانشآموزان امانتهای الهی هستند، تصریح کرد: معلمان میتوانند با زبان عملی خود برنامههای آموزش و پرورش را برای دانشآموزان تبیین کنند و تاثیر بسزایی در شرایط فعلی داشته باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: نباید اجازه دهیم دشمن آرامش بزرگترین نهاد فرهنگی کشور را بر هم بزند، مدیران مدارس وظیفه خطیری بر عهده دارند و باید با بهرهمندی از ظرفیت معلمان به تبیین و آگاهسازی دانشآموزان اقدام کنند.
رضایی از مدیران مدارس به عنوان کشتی نجات و ناخدای مدرسه نام برد و افزود: اگر مدیر مدرسه بخواهد و اراده محکم و استواری داشته باشد تمام آمالها و آرزوهای نظام تعلیم و تربیت در مدرسه محقق میشود.
او بر تبیین دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی ایران در مدارس تاکید کرد و گفت: وضعیت قبل از انقلاب با بعد از انقلاب در زمینههای مختلف فرهنگی، عمرانی، آموزشی و ... قابل مقایسه نیست و باید این دستاوردها را به نسل جوان و نوجوان گوشزد کنیم.
رضایی با بیان اینکه دانش آموزان سرمایههای اصلی و گران بهای ایران اسلامی هستند تاکید کرد: باید مانند فرزندان خود مراقب دانش آموزان باشیم، زیرا آسیب به دانش آموزان، لطمه به آینده کشور است.
به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، دانش آموزان از رفتار و کردار معلمان و والدین الگو میگیرند پس باید به عنوان معلم، پدر و مادر مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.
رضایی با اشاره به اینکه ایجاد زمینه لازم جهت حضور رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا در مدارس جهت بیان خاطره و سخنرانی برای دانش آموزان آمری مهم است، افزود: سعی کنید مراسم صبحگاه مدرسه با اجرای برنامههای متنوع فرهنگی برای دانش آموزان جذاب شود.
او با تاکید بر اینکه استفاده دانش آموزان از تلفن همراه در مدارس ممنوع است گفت: تنبیه بدنی دانش آموزان در مدرسه ممنوع و خط قرمز ما در آموزش و پرورش است.
رضایی توانمند سازی دانش آموزان در زمینه استفاده موثر از فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: تعامل و همکاری مدارس و خانواده بسیاری از مشکلات پیش روی نظام تعلیم و تربیت را به حداقل میرساند و ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی را در پی دارد.