مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۵۴۷ دادخواست کارگری و کارفرمایی در هیات‌های تشخیص این اداره رسیدگی شده است .

عین الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۵۴۷ دادخواست کارگری و کارفرمایی در هیات‌های تشخیص این اداره رسیدگی شده است .

کشاورز ترک افزود: براساس اطلاعات سامانه جامع روابط کار در این مدت همچنین تعداد ۹۷۵ فقره دادخواست در هیات های حل اختلاف اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ۸۹ درصد این درخواست ها به صدور رأی منجر شده و خوشبختانه ۳۱ درصد آرای صادره نیز سازشی بوده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان افزود: اختلافات میان کارگر و کارفرما در مرحله اول از طریق سازش مستقیم بین آنها یا نمایندگانشان در ‌شورای اسلامی کار و انجمن صنفی کارگران و کارفرمایان حل و ‌فصل می شود و در صورت سازش نیافتن از طریق هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی و حل و فصل قرار می گیرد.

کشاورز ترک اضافه کرد: بر اساس ماده ۲۲ آیین دادرسی کار، هریک از طرفین پرونده می‌تواند برای خود یک نماینده تام‌الاختیار انتخاب و به مراجع معرفی کند تا برای پیگیری مطالبات آنها اقدام کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، اصلاح آئین دادرسی کار با بازنگری ماده ۲۲ آن تاثیر به سزایی در روند رسیدگی عادلانه در مراجع مذکور و احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار