مراکز زنده گیری سگ‌های ولگرد به ۱۱ مرکز ارتقاء می‌یابد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: مراکز زنده گیری سگ‌های ولگرد در استان به ۱۱ مرکز ارتقاء می یابد.

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون ۴ مرکز زنده گیری در شهرستان‌های بیرجند، قاین، نهبندان و فردوس فعالیت دارند گفت: برای راه اندازی ۶ مرکز دیگر جانمایی صورت گرفته و برنامه ریزی شده است تا تعداد این مراکز در استان به ۱۱ مرکز افزایش یابد.

او با بیان اینکه سگ‌های ولگرد بعد از زنده گیری به ۳ دسته تقسیم می‌شوند افزود: یک دسته از سگ‌ها قابل نگهداری نیستند و مرگ با ترحم دارند، دسته‌ای دیگر ابتدا عقیم سازی و بعد رهاسازی می‌شوند و گروهی نیز قابل نگهداری هستند.


بیشتر بخوانید 


اصغرزاده با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از هزار سگ ولگرد در مراکز گفته شده نگهداری می‌شوند ادامه داد: نگهداری از سگ‌های ولگرد در مناطق شهری بر عهده شهرداری است که غذادهی، عقیم سازی و واکسیناسیون این سگ‌ها برای شهرداری بسیار هزینه بر است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی عنوان کرد: گزش سگ‌های ولگرد بیشتر کودکان زیر ۱۵ سال را تهدید می‌کند و باید به این گروه‌ها بیشتر آموزش داده شود.

او گفت: غذادهی به سگ‌های ولگرد از سوی مردم در خیابان به عنوان ترحم و همچنین ریختن زباله‌ها در سطح شهر نیز باعث تجمع سگ‌ها می‌شود که مردم باید بیشتر به این موارد توجه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار