حسینی گفت: دولت به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توجه ویژه‌ای دارد و مبنای سیاست دولت، اقتصادهای دانش‌بنیان و مقاومتی برای افزایش تولید است.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه لیزر و فوتونیک در جمع خبرنگاران با تجلیل از دستاورد‌های و تلاش و دستاورد‌های خیره کننده جوانان کشور در حوزه لیزر و فوتونیک گفت: ملت ایران در طول تاریخ در عرصه‌های علمی پیشتاز و پیشگام بوده و یافته‌های ارزشمند علمی دانشمندان خود از جمله رازی، بیرونی و ابن سینا را در خدمت بدون تنگ‌نظری و زیاده خواهی‌هایی که سلطه گران دارند آنرا در اختیار رفاه و پیشرفت همه ملت‌ها قرار داده است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روحیه خودباوری و «ما می‌توانیم» میان دانشگاهیان و جوانان ایران زمین احیا شد و به رغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌های سلطه گران، امروز در برخی رشته‌ها از مرز‌های دانش عبور کرده ایم.

حسینی تأکیدات و تشویق‌های مقام معظم رهبری برای برنامه ریزی و حرکت در مرز‌های دانش روز دنیا را در موفقیت‌های کشورمان حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: از محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب توجه به علم و فناوری برای رسیدن به تمدن اسلامی است و دولت مردمی خود را ملزم می‌داند زمینه‌ها و ظرفیت‌های تحقق تاکیدات رهبرفرزانه انقلاب را محقق کند.

وی یکی از پیشرفت بسیاری از صنایع و فناوری‌هایی مانند صنایع فضایی، پزشکی، مخابرات و صنایع هوایی، کشتی سازی را مدیون دستاورد‌های لیزری خواند و تصریح کرد: در کشورمان استفاده از لیزر در بخش صنعت رو به فزونی است لذا حمایت و توسعه این علم اجتناب ناپذیر است.

حسینی با تأکید بر تعامل و همکاری نزدیک دانشگاه و صنعت، گفت: با توجه به اینکه دانش لیزر یکی از ۱۰ فناوری مهم و اساسی دنیا محسوب می‌شود، این نمایشگاه باید بتواند دانشگاه و صنعت را به هم مرتبط و در کنار آن، نیاز‌های جامعه را شناسایی و برطرف کنند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: دولت مردمی هم به حوزه دانش و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توجه ویژه‌ای دارد و از نخستین روز‌های سال جدید موضوع شعار سال که توجه محوری به اقتصاد دانش بنیان بود را مبنای فعالیت‌ها و برنامه ریزی دستگاه‌های مختلف قرار داده است. امروز مبنای سیاست دولت، اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی برای افزایش تولید است.

وی یکی از دلایل اصلی ناآرامی‌های اخیر را جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور دانست و گفت: دولت و جوانان کشور بدون توجه به این‌گونه مسائل حاشیه ای، برنامه ریزی و حرکت پرشتاب و بی وقفه در مسیر دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و بهبود و ارتقای شرایط زندگی مردم را با قوت ادامه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار