پیش بینی افزایش برداشت چغندرقند در چهارمحال و بختیاری

پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت افزون بر ۵۵ هزار تن چغندرقند از مزارع چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۵۰درصد چغندر تولیدی استان برداشت شده است و بقیه این محصولات تا ۱۰ آذر ماه برداشت خواهد شد و افزایش مقدار برداشت این محصول پیش بینی می‌شود.

روح الله سعیدی افزود: انتظار می‌رفت تا پایان آبان‌ماه برداشت چغندر و سیب زمینی در چهارمحال و بختیاری به پایان برسد، ولی به‌دلیل بارش‌های پیش رو زمان برداشت تا ۱۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: برداشت چغندر هرساله با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه اُستان، از اواخر مهر آغاز و به طور معمول تا پایان آبان‌ماه برداشت این محصول به پایان می‌رسید، ولی امسال به علت دیر آغاز بودن پاییز زمان برداشت آن تا دهه اول آذر نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی ادامه داد: با توجه به افزایش جزیی سطح کشت و حمایت‌های خوبی که از طرف شرکت قند در زمینه تامین نهاده‌ها انجام شد، احتمال افزایش تولید وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت افزون بر ۵۵ هزار تن چغندر قند از مزارع استان جمع‌آوری شود.

سعیدی تاکید کرد: امسال نیز مانند چهار سال گذشته تامین بذر، کود و سم مورد نیاز چغندرکاران بر عهده کارخانه قند اُستان بود و کشاورزان با مراجعه به دفاتر نمایندگی کارخانه قند، قرارداد منعقد کرده و از این تسهیلات برخوردار می‌شدند و این مورد یک نمونه موفق از همکاری صنعت و کشاوزی است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت چغندر رفت که نسبت به سال گذشته افزایش جزیی سطح زیر کشت را نشان می‌دهد و عملکرد برداشت از هر هکتار مزارع چغندر استان بطور میانگین ۷۰ تن است که بالاتر از میانگین کشور است.

وی تصریح کرد:خرید تضمینی یکی از دلایل افزایش سطح زیر کشت چغندرقندر در استان است و این رویه در اطمینان بخشی به کشاورزان نقش موثری دارد و چغندرکاران با رغبت به کاشت این محصول می‌پردازند.

سعیدی یادآور شد:میانگین برداشت چغندر در استان بیش از متوسط کشوری است و میزان قند چغندر تولیدی نیز که به آن عیار چغندر گفته می‌شود بین ۱۶ تا ۱۷.۷ است و عیار بیشتر محصول چغندرقند کشت شده امسال در استان به ۱۷.۵ درصد می‌رسد که بالاتر از میانگین کشوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.