رئیس بهزیستی میبد مهمترین مشکلات معلولان و جامعه سالمند را عدم مناسب سازی اماکن عمومی و مبلمان شهری در شهرستان میبد عنوان کرد.

سید محسن فلاح رئیس بهزیستی میبد در نشست هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر عمومی گفت: حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی، وجود ده درصد افراد دارای معلولیت، ۲۰ درصد زنان باردار و افراد مصدوم و سالمند در جامعه اقتضا می‌کند که فضای جامعه را برای این قشر از افراد مناسب سازی کنیم.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد از افراد جامعه به مکان‌های مناسب سازی شده برای تردد نیاز دارند افزود: مناسب سازی پلی برای ورود معلولان به جامعه است و همه آحاد جامعه بویژه معلولان و سالمندان، باید قادر باشند راحت و بدون مشکل در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند.

رئیس بهزیستی میبد تصریح کرد: باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان‌های آموزشی، اداری، تفریحی و تجاری در دسترس معلولان و سالمندان قرار گیرد.

سجادی پور فرماندار میبد نیز اجرای کامل طرح مناسب سازی در شهرستان میبد بر اساس ماده نود و چهار قانون جامع حمایت از معلولان را خواستار شد.

او بر پیگیری و اجرای این طرح از میدان شهرداری تا میدان کتاب تاکید کرد و گفت: در صورت همکاری تمام ادارات در رفع سد معبر، شبکه بهداشت نیز نسبت به رفع سد معبر کلیه فروشگاه‌های مواد غذایی اقدام می‌کند.

سجادی پور تصریح کرد: برای اجرای طرح جمع آوری سد معابر، شهرداری نیازمند همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای صدور و اجرای حکم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار