اجرای ۱۳۵۱ طرح کشاورزی در آذربایجان غربی

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای ۱۳۵۱ طرح کشاورزی در استان پرداخت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه بررسی جذب تسهیلات و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان گفت: تاکنون برای اجرای ۱۳۵۱ طرح در بخش‌های مختلف کشاورزی تسهیلاتی بالغ بر ۴۷۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است و ۳۴۳ میلیارد تومان نیز در حال پرداخت است.

اکبر کرامتی استان اظهارکرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تا کنون، ۶۰۳ میلیارد تومان برای بخش‌های مختلف دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زنبورعسل، احداث گلخانه ها، طرح‌های آب و خاک، کشت گیاهان دارویی، کلینیک‌های دامپزشکی و گیاهپزشکی و سایر بخش‌های کشاورزی تسهیلات بانکی تخصیص داده شده است که به میزان ۳۵۰۰ میلیارد تومان طرح معرفی شده است.

وی اضافه کرد: از این محل تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و بقیه تسهیلات در حال پرداخت است.

این مسول ادامه داد: از محل مردمی سازی یارانه‌ها برای ۹۷۱ متقاضی در حوزه دام و طیور نیز به مبلغ ۱۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات یارنه دار در جهت حمایت از واحد‌های دام و طیور به جهت حذف ارز ۴۲۰۰تومانی پرداخت شده است.

کرامتی خاطر نشان کرد: در جهت توسعه مکانیزاسیون نیز مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای خرید تراکتور، کمباین و سایر ادوات کشاورزی پرداخت شده است و تا آخر سال ۱۸۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: در حوزه سورت و بسته بندی میوه نیز تعداد ۳۵ واحد با ظرفیت ۱۵۸ هزار تن برای اخذ تسهیلات بانکی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.