سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: طی تفاهمنامه‌ای بین اداره کل میراث‌فرهنگی و آموزش و پرورش برای آموزش و ترویج صنایع‌دستی استفاده می‌کنیم.

فردین عینی گفت: طی یک تفاهمنامه بین اداره کل میراث‌فرهنگی و اداره کل آموزش و پرورش از ظرفیت اداره کل از جمله مربیان و امکانات آموزشی برای همکاری و آموزش صنایع‌دستی برای دانش آموزان استفاده می‌کنیم.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در جلسه با معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش افزود: صنایع‌دستی می‌تواند به مشکلات جامعه ما هم در زمینه اقتصادی و اشتغال و هم در زمینه شناخت هویت و تاریخ پاسخ مناسب دهد که این موضوع آموزش صنایع‌دستی برای دانش‌آموزان را ضروری می‌کند.

عینی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با امضای یک تفاهمنامه بین دو اداره کل، آموزش صنایع‌دستی در مدارس به ویژه در هنرستان‌ها و کانون‌های این اداره کل شکل بگیرد تا دانش‌آموزان از سنین پایین با هنر‌های دستی و جنبه‌های هنری، هویتی و تاریخی آن‌ها آشنا شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: باید با تنظیم تفاهمنامه برنامه عملیاتی برای همکاری بین دو اداره کل داشته باشیم و از آنجایی که مخاطبان در سیستم آموزشی در بهترین سن قرار دارند، اداره کل میراث‌فرهنگی می‌تواند با آموزش صنایع‌دستی تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.