معاون حمل و نقل اداره کل راهداری قزوین گفت: ۶ مرکز در سطح استان برای نصب حفاظ‌های ایمنی برروی کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین تعیین شد.

علیرضا معیری پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان گفت : براساس مصوبه ۱۲۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و در راستای کاهش تلفات جاده ای، جهت جلوگیری از زیر گرفته شدن وسایل نقلیه سبک از سوی کامیون و تریلر‌ها و تصادفات دلخراش ناشی از آن، تمامی وسایل نقلیه سنگین از اول دی ماه سال جاری ملزم به نصب حفاظ‌های ایمنی در بخش‌های جلو، عقب و طرف‌های جانبی هستند.

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل صادر شده، تمامی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین که عمر آن‌ها بیش از ۵ سال است ملزم به نصب این حفاظ‌ها بوده و در عین حال نیز به تمامی مراکز معاینه فنی استان دستور داده شده که از اول دی ماه به خودرو‌های فاقد این نوع حفاظ‌ها برگه معاینه صادر نکنند.

به گفته این مسوول حوزه راهداری، وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگینی که از تاریخ یاد شده اقدام به نصب حفاظ‌های ایمنی برروی خودرو‌های خود نکنند، ضمن اعمال قانون از سوی پلیس راه، از ادامه تردد آن‌ها نیز توسط پلیس جلوگیری به عمل خواهد آمد.

معیری خاطرنشان کرد: این حفاظ‌های استاندارد نیز به شکلی طراحی شده اند که در صورت بروز سانحه، خودرو سواری زیر کامیون‌های سنگین نخواهند رفت و گارد‌های نصب شده در اطراف وسیله نقلیه سنگین مانع از انتقال خودرو سواری به زیر کامیون و یا تریلر می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان قزوین یادآور شد: رانندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین توجه داشته باشند که در صورت عدم مبادرت به نصب حفاظ‌های ایمنی، معاینه فنی برای آنان صادر نخواهد شد و نداشتن معاینه فنی نیز به منزله عدم صدور بارنامه از سوی مراکز حمل و نقل خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار