نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هزار میلیارد تومان اعتبار برای نقشه مهندسی فرهنگی کشور اختصاص یافته که رقم بالایی است.

 محمدرضا باقری نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی  در نشست کارگاهی تدوین شناسنامه برنامه‌های برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در مشهد که با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی چهار استان گلستان، هرمزگان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: رقم اختصاص یافته برای نقشه مهندسی فرهنگی با توجه به هزینه‌های مورد نیاز کشور و جذب آن برای فرهنگ با مرارت‌های بسیار همراه بوده است، جاری شدن این بودجه در استان‌ها نیازمند طی مراحل و تخصیص آن نیازمند راه‌های ویژه است.

او افزود: یکی از اشکالات در حوزه فرهنگ وجود سند‌های متعدد استانی و دستورالعمل‌هایی است که به نوعی مجریان را دچار سردرگمی می‌کند، یکی از نقاط ضعف سیاست‌های قبلی این بود که سندی تدوین و ابلاغ می‌شد، اما چگونگی اجرا و جزئیات آن گفته نمی‌شد، این موضوع باعث ایجاد سلیقه‌های گوناگون در اجرا یا عدم اجرای آن می‌شود.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در حوزه فرهنگی، سند اولیه‌ای که دربر گیرنده همه اسناد آن حوزه باشد تا قبل از تدوین نقشه مهندسی فرهنگی کشور وجود نداشت، این موضوع در سال ۱۳۹۹ با تصویب آیین نامه مربوطه عملا اتفاق افتاد و رونمایی‌های کامل آن انجام گرفت.

باقری بیان کرد: در تعیین برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، در مرحله نخست ۱۲ استان به عنوان نمونه انتخاب شدند که انتخاب این استان‌ها براساس انگیزه خوب آنان در این بخش، همدلی مدیران در سطح استان و داشتن اطلاعات لازم و مکفی برای این منظور انجام گرفته است.

او تصریح کرد: بعد از استخراج برش‌های استانی، امکان تحقق برخی از اعتبارات در سطح استان وجود ندارد و باید دستورالعملی تدوین شود تا نحوه تخصیص این اعتبارات برای برنامه‌های فرهنگی آن استان را مشخص کند، کارگروهی که امروز تشکیل شده، تلاش برای اندیشیدن تمهیدی است تا بتوان دستورالعمل مزبور را شناسنامه دار کرد تا اعتبارات مورد نیاز برنامه‌های فرهنگی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در قالب‌های شناسنامه دار مشخص شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.