استاندار کردستان گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای به اعتلای فریضه ترویج نماز در جامعه کمک کنیم.

اسماعیل زارعی کوشا امروز در جلسه ستاد اقامه نماز با بیان اینکه ستاد اقامه نماز و مباحث مرتبط با این بخش دارای اهمیت فراوان است، گفت: همه باید تلاش کنیم تا ترویج نماز در همه سطوح گسترش پیدا کند و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای به اعتلای این فریضه مهم الهی کمک کنیم.

استاندار کردستان همچنین به دو دستور کار مهم ستاد اقامه نماز شامل برگزاری جشنواره «فجر تافجر»ویژه ترویج نماز و سند راهبردی اقامه نماز استان کردستان اشاره کرد و افزود:برگزاری جشنواره‌هایی از این دست و تولیدات فرهنگی مرتبط با این حوزه تا حدود زیادی می‌تواند در گسترش و اهمیت نماز و به اعتلای معنوی جامعه کمک کند.

او ادامه داد:صداو سیما و دیگر رسانه‌های جمعی و دستگاه‌های دارای مسئولیت در برگزاری جشنواره فجر تا فجر توانمندی‌های خود را بکار بگیرند و در این مسیر نباید از ظرفیت‌های دانشگاهها، تشکل‌های غیر دولتی و افراد دغدغه‌مند برای بهتر برگزار شدن جشنواره غافل بود.

استاندار کردستان همچنین به تدوین سند راهبردی اقامه نماز استان اشاره و ضمن یادآوری برخی نواقص این سند گفت: درتدوین این سند باید مسائل و رویکرد‌های بومی و منطقه‌ای استان را مد نطر قرار داد و سهم و نقش هر دستگاه‌ها در این سند با دقت تعیین و گنجانده شود.

نماینده، ولی فقیه در کردستان  نیز در این جلسه گفت: مساله نماز یک مقوله اداری و بخشنامه‌ای نیست بلکه معنوی و اعتقادی است و شیوه تبلیغ آن نیز نباید اداری باشد.

  حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: هر کاری توام با اعتقاد باشد، موفق خواهد بود و این مهم در بحث ترویج نماز نیز به خوبی صدق می‌کند.

او با اشاره به برگزاری جشنواره فجر تا فجر، اضافه کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی با توجه به جمعیت ۵۵ هزار نفری کارکنان خود در استان می‌توانند مبلغ این جشنواره باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: چهار هزار طلبه و ماموستای اهل سنت در مرکز بزرگ اسلامی، حدود هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه‌های علمیه و ۳۶۵ هزار دانش‌آموز، دانشجو و معلم نیز در این جشنواره امکان شرکت دارند، پس باید شیوه‌های تبلیغی مناسبی برای ترویج جشنواره فجر تا فجر در نظر گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.