رئیس کمیسیون عمران مجلس:

اجرای تامین مالی پُل خلیج فارس پیگیری می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تامین مالی اجرای پُل خلیج فارس را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

محمدرضا رضایی کوچی  در حاشیه بازدید از مراحل اجرای پُل خلیج فارس گفت: موضوع تامین مالی این پل را از محل مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و امیدواریم این طرح توسعه کریدور شمال به جنوب کشور از طریق اتصال جزیره راهبردی قشم به سرزمین اصلی در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود.

او گفت: اکنون جمعیت قابل توجهی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این جزیره و روستا‌های آن زندگی می‌کنند که دچار کمبود آب هستند که برای حل مشکل آنان با حضور مدیران آب و فاضلاب کشور تصمیماتی گرفته شده است.

رضایی کوچی گفت: پیرو این تصمیمات مقرر شد واحد‌های که در حال انجام عملیات عمرانی و شیرین سازی آب در جزیره قشم هستند، عملیات عمرانی و توسعه‌ای خود را هر چه سریع‌تر به پایان برسانند و سایر واحد‌های دیگر هم کار خود را برای حل این مشکل با سرعت آغاز کنند، وزارت نیرو هم متعهد شد که خرید تضمینی آب را انجام دهد تا حداکثر ظرف ۲ سال آینده مشکل آب شرب روستا‌های این جزیره حل شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال این جزیره به سرزمین اصلی توسط پُل خلیج فارس که قرارگاه خاتم الانبیا (ص) کار عمرانی این پل را آغاز کرده بود، منتهی این کار به دلایلی متوقف شده بود در سفر رئیس جمهور به این جزیره توافقاتی صورت گرفت و مقرر شد سازمان منطقه آزاد قشم با فروش زمین‌های خود آورده‌ای برای ساخت این پل داشته باشد.

او گفت: در ادامه این تصمیمات تهاتر نفت به بخش خصوصی مطرح شد که کار روی زمین مانده و هنوز اجرایی نشده است.

رضایی کوچکی گفت: مهم‌ترین خواسته مردم راه اندازی این پل بصورت کامل است که بعد از برگشت به تهران این موضوع را از طریق دولت پیگیری می‌کنیم.

او گفت: با راه اندازی این پل در یک زمان کوتاه می‌توانیم هم مسیر ریلی را که طراحی شده و هم مسیر رفت و آمد خودرو‌ها و گردشگران را به آسانی صورت پذیرد.

پُل خلیج فارس به طول سه هزار و ۴۳۰ متر شامل دهانه‌های ۳۶۰ متری و پایه‌های بر روی دریا، عرض عرشه ۳۲ متری دارای چهار مسیر رفت و آمد خودرو، یک مسیر رفت و آمد راه آهن و یک مسیر اضطراری و پیاده رو است که پس از اجرا می‌تواند جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل کند.

برای تکمیل یکی از چهار رکن طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس شامل توسعه بندر کاوه جزیره قشم، احداث ۹۲ کیلومتر بزرگراه از بندر کاوه و امتداد به خط سراسری از طریق پل خلیج فارس، احداث ۸۶ کیلومتر راه آهن از بندر کاوه و امتداد به خط سراسری از طریق پل خلیج فارس، احداث پل خلیج فارس به منظور تکمیل ارکان طرح بر روی دریا به حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورو نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار