همزمان با هفته جهانی ایدز، غربالگری رایگان ویروس HIV در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

علی حسین پور کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۰ تا ۱۶ آذرماه، هفته جهانی ایدز نامگذاری شده است و در این مدت داوطلبان می‌توانند برای انجام تست رایگان به مراکز جامع خدمات سلامت در مشهد و شهرستان‌ها مراجعه کنند.

او با بیان اینکه این اقدام به منظور دردسترس بودن خدمات غربالگری بیماران آلوده به ویروس اچ. آی. وی انجام می‌شود، افزود: در مشهد چهار مرکز مشاوره رفتاری و در هر شهرستان حداقل یک مرکز، این خدمات را ارائه می‌کنند.

کارشناس مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برخی از افراد بخاطر نگرانی درباره این بیماری و یا اطمینان از مبتلا نبودن، درخواست انجام تست اچ. آی. وی می‌دهند که برای این افراد نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

حسین پور با اشاره به اینکه در کل خراسان رضوی ۵۰۰ نفر تحت کنترل و حدود ۴۰۰ نفر تحت درمان اچ. آی. وی هستند، بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار کیت آزمایشگاهی این بیماری در اختیار مشهد و شهرستان‌ها قرار گرفته، ولی تا هفته آینده این آمار افزایشی خواهد بود و کیت‌های بیشتری در اختیار مراکز جامع خدمات سلامت قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه در حوزه درمان، دارو‌ها و آزمایشات افراد آلوده به این ویروس، به صورت رایگان و مستقیم از وزارت بهداشت دریافت می‌شود، تصریح کرد: علاوه براین ارائه مشاوره‌های روانشناسی، مامایی و کارشناسی بیماری ها، در مراکز مشاوره رفتاری انجام می‌شود و برخی از افراد آلوده هم که بضاعت مالی اندکی دارند، برای برخورداری از خدمات، به سازمان‌های حمایتی معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.