آنفولانزای فوق حاد تهدیدی جدی برای صنعت طیور

سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: پیشگیری و کاهش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با رعایت اصول امنیت زیستی امکان پذیر است.

شیخی سرپرست شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: با آغاز فصل سرما، آمادگی و هماهنگی لازم برای مقابله با شیوع احتمالی آنفولانزای فوق حاد پرندگان باید تقویت شود و برای پیشگیری و مقابله با گسترش این بیماری، باید با حساسیت وارد عمل شد.

او بیان کرد: پرندگان می‌توانند بدون اینکه خود علائم ابتلا به بیماری را نشان دهند و ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان را با خود جابه‌جا کنند.

او تصریح کرد: از صاحبان واحد‌های پرورش طیور درخواست می‌شود که توصیه‌های بهداشتی در خصوص بیماری مهلک و خطرناک آنفولانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند و در این زمینه همکاری را با شبکه دامپزشکی شهرستان داشته باشند.

شیخی گفت: برای پیشگیری از وقوع این بیماری لازم است که برخورد جدی و قاطع با افرادی که اقدام به فروش پرندگان به صورت دوره گرد می‌کنند، شود.

او بیان کرد: فروش پرندگان به صورت دوره گرد با توجه به نبود پیشینه بهداشتی، وجه قانونی ندارد و تهدیدی برای پرورش دهندگان طیور صنعتی است.

او گفت: برای پیشگیری از این بیماری خطرناک با فروش مرغ و جوجه زنده به صورت دوره گرد برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: از مسئولان و مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب را سریع به سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.