اجرای واکسیناسیون تب مالت در واحد‌های پرورش دام ابرکوه

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: واکسیناسیون تب مالت برای دام سنگین در شهرستان ابرکوه آغاز شده است.

شیخی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: واکسیناسیون تب مالت دام‌های سنگین در شهرستان ابرکوه از ۱۶ آبان آغاز شده است.

او تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با اجرای این طرح پیش بینی می‌شود بیش از هفت هزار راس دام سنگین به وسیله بخش دولتی به صورت رایگان ضد این بیماری ایمن سازی شوند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: این طرح به صورت دولتی و به وسیله گروه واکسیناسیون شبکه دامپزشکی، به صورت رایگان در حال انجام است.

شیخی گفت: بیماری تب مالت یا بروسلوز در دام از لحاظ بالینی علائم مشخصی ندارد، اما عمده‌ترین علامت‌های آن سقط جنین، ناباروری و کاهش تولید شیر است.

او بیان کرد: این بیماری در انسان به عنوان یک بیماری هزار چهره شناخته شده است، زیرا به گونه‌های مختلف با علائمی مانند تب و لرز، لاغری، کاهش اشتها و درد مفاصل بروز می‌کند و در دراز مدت بر روی دستگاه عصبی، قلبی و عروقی و ... موثر است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: روش مبارزه با بیماری تب مالت در دامداری‌های سطح شهرستان ابرکوه بر اساس واکسیناسیون، تست و کشتار، رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای و آموزش و ترویج استوار است.

شیخی تصریح کرد: از بهره‌برداران و دامداران درخواست می‌شود که با توجه به اهمیت این بیماری و اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از این بیماری برای حفظ سلامتی خود و دام ها، با گروه‌های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را به عمل آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.