برگزاری کلاس‌های آموزشی بیماری بروسلوز در خاتم

رئیس دامپزشکی شهرستان خاتم گفت: دوره آموزشی بیماری بروسلوز با هدف آشنایی دامداران و روستاییان با این بیماری برگزار شد.

محمدی رئیس دامپزشکی شهرستان خاتم گفت: کلاس‌های آموزشی با محوریت آشنایی با بیماری بروسلوز یا تب مالت برای پیشگیری از این بیماری برای دامداران و روستاییان بخش مرکزی شهرستان خاتم برگزار شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان خاتم تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها آگاهی بخشی و آشنایی با انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچنین راه‌های مقابله با هر گونه خسارت احتمالی و ارتقاء سلامت جامعه است.

محمدی ادامه داد: از جمله مباحث آموزشی در این کلاس ها، راه‌های انتقال بیماری تب مالت یا بروسلوز مانند مصرف فرآورده‌های لبنی آلوده و تماس با دام بیمار، مصرف گوشت بدون مهر و لیبل دامپزشکی، استفاده نکردن از ماسک و دستکش در هنگام زایمان دام، دفن نکردن بهداشتی دام سقط شده و ... است.

او در ادامه بیان کرد: در این دوره‌های آموزشی راه‌های پیشگیری از بیماری بروسلوز مانند استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی به صورت پاستوریزه، جوشاندن شیر به مدت ۵ دقیقه، نگه داشتن پنیر محلی در آب نمک اشباع حداقل به مدت ۲ ماه و دور نگه داشتن حیوانات از محل زندگی انسان همچنین نحوه برخورد با دام آلوده برای پیشگیری از انتقال بیماری به سایر دام‌ها مطرح می‌شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان خاتم گفت: از همه دامداران درخواست می‌شود که همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون شبکه دامپزشکی خاتم برای اجرای طرح‌های پیشگیری از بیماری‌ها داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.