رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر لزوم تسریع در روند ایجاد شهرک صنعتی تخصصی سنگ در شهرستان آذرشهر تاکید کرد.

آقای پرنیان در جلسه کمیته معادن شهرستان آذرشهر گفت: شهرستان آذرشهر پایتخت سنگ تراورتن کشور است بنابراین امیدواریم رفع موانع فعالیت معدنکاران و ایجاد شهرک صنعتی تخصصی سنگ باعث تحول و نقش آفرینی معادن شود تا مردم از مواهب این معادن بهره‌مند شوند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت معادن شهرستان آذرشهر از ۱۵ سال گذشته مقرر بود یک شهرک سنگ در منطقه ایجاد شود که در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان متولی این موضوع، بخشی از فاز توسعه شهرک سلیمی را به این کار اختصاص داده و زیرساخت‌های مورد نیاز را آماده کرد ولی به اعتقاد معدنکاران این شهرک به منظور کاهش هزینه‌ها و حفظ محیط زیست باید در نزدیکی معادن ایجاد شود.

آقای پرنیان اضافه کرد: با توجه به این که سازمان صمت وظیفه تسهیل امور در بخش صنعت و معدن را دارد مقرر شد ظرف یک هفته هیات امنای معدنکاران آذرشهر زمین‌های مورد نظر را به شرکت شهرک‌های صنعتی استان معرفی کنند تا با بررسی و هدایت فرماندار این شهرستان، شهرک تخصصی فرآوری سنگ در جوار معادن ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در شهرستان آذرشهر ۵۰ معدن سنگ ساختمانی وجود دارد که از این تعداد ۳۰ معدن فعال است که در این زمینه علت اصلی فعال نبودن برخی از معادن نبود واحد‌های فرآوری مورد نیاز است که امیدواریم با ایجاد شهرک تخصصی سنگ شاهد فعالیت گسترده این معادن باشیم.

وی با بیان این که در سال‌های گذشته بخش معدن مورد بی توجهی قرار گرفته است، یادآور شد: معادن شهرستان آذرشهر با وجود مواد معدنی غنی و سنگ تراورتن بی نظیر ظرفیت بسیاری برای ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت در منطقه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بخش معدن به ویژه در آذربایجان شرقی که استان ویژه‌ای از نظر معدنی است و رتبه نخست ذخایر معدنی در کشور را دارد می‌تواند به عنوان یکی از جایگزین‌های اقتصاد بدون نفت مطرح شود.

برچسب ها: سازمان صمت ، شهرک سنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.