رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت زمینه سفر‌های زیارتی ارزان قیمت را در قزوین فراهم کرده است و به دنبال راه اندازی زیارت زوجین هستیم.

سیدصادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم معارفه مدیرکل جدید حج و زیارت استان گفت: اربعین امسال، بیش از سه میلیون و پانصد هزار گذرنامه مهر خورد که در تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است و این سیل اربعین سال به سال خروشان‌تر خواهد شد.

وی افزود: استان قزوین از لحاظ اعزام به عتبات عملکرد قابل توجهی داشته است، اما ظرفیت بهبود دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی نسبت به جمعیت در قزوین بسیار بالاست، از کارگزاران می‌خواهیم سفر‌های زیارتی دانشجویی را مجددا راه اندازی کنند. افرادی بوده که با یک سفر کربلا یا شلمچه متحول شده اند.

حسینی گفت: سازمان حج و زیارت سفر‌های ارزان قیمت را در قزوین هم راه اندازی کرده است و به دنبال راه اندازی زیارت زوجین هستیم که در کنار هم باشند.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت اعزام در سفر حج گفت: بر اساس تدوین سازمان کنفرانس اسلامی یک هزارم جمعیت هر کشور در حج حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول گفت: حدود ۶ میلیون نفر در نوبت عمره قرار دارند و تا به امروز از طرف مقابل پاسخی به مکاتبات ما داده نشده است.

حسینی افزود: در گذشته سالانه حدود ۹۰۰ هزار نفر به عمره مفرده اعزام می‌شدند.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان تهران هم گفت: برای اولین بار دفتر بعثه در استان قزوین شروع به فعالیت کرد و در بحث خادمین فرهنگی به دو گروه آذری زبان و عربی زبان نیاز داریم.

دمیرچی مدیر سابق حج و زیارت استان هم گفت: استان قزوین ۲۵ دفتر زیارتی دارد که حتی در دوران کرونا ۱۵ دفتر فعالیت کامل داشتند.

دمیرچی افزود: در حال حاضر ۳ مجری عتبات در استان فعال هستند که ۷ هزار نفر را اعزام کرده اند.

به گفته وی؛ امسال در مراسم اربعین مسئولیت ستاد گمشدگان نجف به استان قزوین واگذار شده بود که امیدواریم در سال‌های آینده روند بهتری داشته باشد.
بشیر سلیمی مدیر جدید حج و زیارت استان هم گفت: ارتباط خود را با مراکز علمی و دانشگاهی افزایش خواهیم داد. به دنبال اعزام‌های دانشجویی با تسهیلات بانکی خواهیم بود.

وی گفت: افزایش اعزام و ظرفیت پروازی را در دستور کار قرار خواهیم داد. یکی از مشکلات کارگزاران اربعین تامین ارز است که امیدواریم یک واحد صرافی در قزوین راه اندازی شود.

در کشور ۶۰ هزار و در استان هزار و۵۰۰ کارگزار حج و زیارت وجود دارد.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات دمیرچی، بشیر سلیمی به عنوان مدیر جدید حج و زیارت استان معرفی شد.

برچسب ها: حج و زیارت ، گذرنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار