رییس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: تاثیر تحریم های داخلی در مشکلات به وجود آمده برای بخش تولید در برخی مواقع بیشتر از تحریم های خارجی است.

علی یگانه فردگفت: در پایش فصلی وضعیت محیط کسب و کار که به طور مستمر در اتاق بازرگانی استان انجام می پذیرد، سه مورد عمده شامل لزوم پشتوانه تامین مالی از سوی شبکه بانکی ، بی ثباتی سیاست ها و قوانین، مقررات و رویه های اجرایی و غیر قابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه از سوی فعالان اقتصادی به صورت مکرر به عنوان مسائل اصلی حوزه تولید ذکر می شود.

وی خاطرنشان کرد: چنین مسائلی قطعا در سطح ملی با کمک نمایندگان مجلس و با همراهی دولت و بانک مرکزی قابل حل است.

یگانه با بیان نگاه دلت مردان به حوزه اقتصادی نباید سیاسی باشد، اظهار داشت: اگر می خواهیم به ثبات اقتصادی برسیم باید از تولید حمایت همه جانبه و عملی و جدی انجام شود.

رییس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: یکی از راه های برون رفت از وضعیت موجود، تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی در حوزه های مختلف و شفاف سازی و اصلاح فرآیندها است تا مانع اتخاذ تصمیم های خلق الساعه و بروز مشکلات شود.

وی افزود: در این راستان در اتاق بازرگانی استان کارهای مطالعاتی و پژوهشی متعددی انجام دادیم و سال گذشته، اهم مشکلات استان و راهکارهای پیشنهادی را در سفر استانی رییس جمهور تقدیم ایشان کردیم.

یگانه به لزوم تدوین سند راهبردی توسعه صنعتی، معدنی و تجاری استان تاکید کرد و اظهار داشت: در کنار این موضوع، شناسایی ظرفیت های صادراتی استان می تواند در توسعه و رونق تولید، راهگشایی زیادی ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.