محمد دهقان، با بیان اینکه در زمینه تامین نیاز ناوگان حمل و نقل کشور و نوسازی خودروهای فرسوده نیز اولویت دولت نگاه به تولید داخلی و سازندگان کشور است، گفت: با وجود تحریمها، گامهای مثبتی در راستای افزایش تولید داخلی برداشته شده و انتظار میرود در آینده نیز این حرکت با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.
حمایت وزارت صمت از تولید خودرو مستمر و جدی است
معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در بازدید از خطوط تولید شرکت ایران خودرو دیزل گفت: توان ساخت خودروهای با کیفیت و بهروز در کشور وجود دارد و حمایت حاکمیتی وزارت صمت در مقام سیاستگذار این حوزه مستمر و جدی خواهد بود.
علی نبوی با تاکید بر اینکه بهبود کیفیت در صنعت خودرو، اولویت اصلی وزارت صمت است، بر ضرورت ارایه برنامههای ارتقای کیفی خودروسازان از طریق تعامل با مجموعههای دانشبنیان تاکید کرد.
آماده مشارکت در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه محصول و افزایش ظرفیتهای تولید در شرکت ایران خودرو دیزل، این مجموعه از آمادگی لازم برای مشارکت در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری کشور برخوردار است.
مهدی خطیبی افزود: روند فعالیتهای شرکت ایران خودرو دیزل نشان میدهد که این شرکت نه تنها از زیاندهی خارج شده بلکه با توسعه سبد محصولات و افزایش ظرفیتهای تولید محصولات در بخش خودروهای باری و مسافری از توان کافی برای تامین نیاز کشور برخوردار است.
وی با اشاره به رویکرد دولت در راستای تامین نیاز ناوگان حمل و نقل کشور با تکیه بر توان تولیدکنندگان داخلی، تصریح کرد: در این راستا شرکت ایران خودرو دیزل به عنوان بزرگترین خودروسازی تجاری خاورمیانه تلاش کرده است تا با نیازسنجی شبکه حمل و نقل کشور زیرساختهای خود را به منظور افزایش تولید توسعه دهد.
خطیبی با اشاره به ضرورت حمایت از سازندگان داخلی به منظور تامین نیاز کشور، گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده خودروهای تجاری ساخت داخلی به مراتب پایینتر از محصولات وارداتی است و در عین حال سطح کیفی تولیدات داخل کاملا قابل رقابت با محصولات وارداتی کنونی است.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل نیز در این بازدید با شرح موفقیتهای اخیر و ارتقای تولید به موازات ارتقای کیفیت محصولات در این شرکت، خاطرنشان کرد: ایران خودرو دیزل میتواند نه تنها نیاز بازار داخلی خودروهای تجاری کشور را کاملا برطرف کند، بلکه اکنون به بازارهای جهانی و فرامرزی نیز میاندیشد.
جواد توسلیمهر با اشاره به ظرفیت تولید در این شرکت اعلام کرد: ایران خودرو دیزل ظرفیت تولید هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون را در یک شیفت کاری و بدون کسری قطعه دارد و در صورت تولید بهطور دو شیفت، امکان افزایش ظرفیت به ۱۵ هزار دستگاه کامیون کمپرسی وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت تولید اتوبوس در این شرکت گفت: به عنوان بزرگترین خودروساز تجاری خاورمیانه، برای پاسخ به نیازهای کشور، در حوزه اتوبوسهای درونشهری، قادر به تامین و تحویل سالانه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در یک شیفت کاری هستیم و ظرفیت تولید سالانه هفت هزار دستگاه ون در یک شیفت کاری را نیز داریم که در صورت نیاز، امکان افزایش تیراژ آن به دو برابر این ظرفیت نیز وجود دارد.
گفتنی است، معاون حقوقی رییس جمهوری، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و عزت الله اکبری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از خطوط تولید اتوبوس، کامیون و ون شرکت ایران خودرو دیزل بازدید کرده و از نزدیک در جریان تلاشهای صورت گرفته این شرکت در زمینه خروج از رکود، افزایش ظرفیت، توسعه محصول، تولید دانشبنیان و گامهای موثر این گروه صنعتی در زمینه اشتغالآفرینی قرار گرفتند.
بفکر ملت باشین اینهمه پول گرفتین ماشین ها رو دیر تحویل میدین هوا ازتون نخواستیم
کل دنیا سال به سال، مدل به مدل جدیدتر و به روز تر
تو ایران برعکس یه چیزی از ماشین کم میشه
جنس به کار رفته اشغال تر
خداوکیلی ننویسین از خبرها که آدم بیشتر میسوزه از دست این خودرو سازان
چرا آخه قرعه کشی واسه ماشین
بعدش اینهمه تأخیر تو تحویل
حرف من نیست برین تو سایت ۱car ملت زیر هر تحلیل چقدر منتظر فاکتورشدن ماشینن
بعدش ماشین برای ارسال به ونزوئلا و روسیه دارن
عاقا تاکی ما باید با این ماشین های اشغال بسوزیم و بسازیم
نمیتونن تحریمیم بزارین حداقل از خارج بخریم
بابا آقای خبرنگار توروخدا از نحوه تحویل ماشین ها گزارش بگیر
حالا می خواهند کاهش آلودگی کمک کنند
یعنی باور کنیم
قرار بود وزیر صمت حواسش به خودرو ساز باشه و تولید قطه چک.نی از بین بره که خود وزیر صمت هم شد شریک قافله
جیب ما رو نزنن آلودگی هوا پیشکش
نه جیب و نه جون مردم هیچ ارزشی برا این مافیا نداره
بخدا بگید ما کمکنخواییم کیو باید ببینیم