کارشناس آمریکایی گفت وضعیت مالی اروپا به خاطر تحریم‌های اعمال شده بر روسیه بحرانی است.

مایک هریس، سردبیر پایگاه اینترنتی آمریکایی «وِتِرِنز تودی» گفت: شرایط موجود در آنجا یک مسئله است. آنجا یک بازار آزاد نفت هم هست. امروز صبح دیدم قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت فقط ۸۰ دلار است. قیمت هر بشکه نفت خام برنت هم حدود ۸۶ دلار بود؛ بنابراین آن‌ها با پیشنهاد قیمت ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت (روسیه) نفت روسیه را پایین‌تر از قیمت واقعی بازار برآورد می‌کنند، چون اوضاع مالی اروپا به خاطر تحریم‌هایی که خودش بر روسیه اعمال کرده دچار آشفتگی شده است.

مایک هریس افزود: بنابراین این خودزنی است که ناشی از دنباله روی کورکورانه اتحادیه اروپا از دستور آمریکا و از وزارت خارجه صهیونیست ماست. آن‌ها به سرعت رو به افول هستند.

این کارشناس آمریکایی گفت: اروپایی‌ها باید از خواب غفلت بیدار می‌شدند و می‌دیدند چطور باید خودشان را نجات دهند. چون دنباله روی از آمریکا و دولت ما که تحت کنترل صهیونیست هاست، برای آن‌ها یک فاجعه است.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا پس از چند روز مذاکره فشرده توافق کردند که قیمت نفت روسیه را به ۶۰ دلار در هر بشکه محدود کنند. این طرح که از ششم دسامبر اجرایی می‌شود، شرکت‌های کشتیرانی را از حمل و نقل محموله‌های نفت خام روسیه در سرتاسر جهان منع می‌کند، مگر اینکه به قیمتی کمتر از قیمت تعیین شده گروه هفت و متحدانش فروخته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
اوضاع مالی اروپا بحرانی است . خدارو شکر خدارو شکر خدارو شکر ...
بلکه اینجوری مشغول خودشون بشوند ودست ازسرمردم وکشورما بردارند چون به کوری چشم اروپا و آمریکا ما مردم متحدی هستیم . پس دلشان را به این چند روز اغتشاش خوش نکنند ...
آخرین اخبار