رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: هم اکنون بیش از ۷ هزار بهره‌بردار با بیش از ۱۷۶ واحد دامی مجوز فعالیت در مراتع این شهرستان را دارند.

خالد خضری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در خصوص میزان بهره برداران از مراتع مهاباد گفت: هم اکنون بیش از ۷ هزار بهره‌بردار با بیش از ۱۷۶ واحد دامی مجوز فعالیت در مراتع این شهرستان را دارند، اما در عمل تعداد واحد‌های دامی بیشتر از این تعداد است.

وی اضافه کرد: دامداران از اردیبهشت تا آبان ماه و به مدت ۷ ماه از مراتع استفاده می‌کنند و مراتع در این فصل که پوشش گیاهی بسیار کمی هم دارد، برای احیای دوباره خود نیاز به استراحت دارد و چرای دام در این فصل می‌تواند آسیب‌های زیادی هم به خاک، آب، بذر گیاهان و حتی جوانه‌های تازه رشد کرده نیز وارد کند.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد، در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۱۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۱۴۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از هزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران»، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.