تهیه طرح جامع حفظ و نگهداری و توسعه باغات شیراز در دستور شورای شهر شیراز کار قرار گرفت.

مسعود زارعی در جلسه‌ای با حضور مدیران شهرداری، مالکان و میرآب‌های قنوات شهر شیراز به بررسی راهکار‌های احیای قنوات شهر پرداخت و بر ضرورت تشکیل و راه اندازی دبیرخانه پیگیری موضوعات باغات به صورت ماهیانه و مستمر تأکید کرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به اشتراک موضوع بین حوزه شهرسازی و خدمات شهری، حوزه شهرسازی باید با نظارت و اعمال ضوابط قانونی در جهت مصون ماندن باغات از ساخت و ساز‌های بی رویه اقدام کند.

او گفت: حوزه خدمات شهری با عنوان متولی بایستی نسبت به حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز شهر شیراز تلاش کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به منظور حفظ و نگهداری از باغات شیراز و استفاده از ظرفیت بالقوه این باغات در پاکیزگی هوای شهر، اداره حوزه استحفاظی باغات لازم است با هماهنگی حوزه شهرسازی و خدمات شهری لایحه پیشنهادی خود را با موضوع طرح جامع حفظ و نگهداری و توسعه باغات با هدف احیای قنوات شهر شیراز را تهیه و به شورا ارائه دهد.

این عضو شورا گفت: به منظور دستیابی به اهداف احیاء قنوات و پیگیری موضوعات اداره حوزه استحفاظی باغات شهرداری با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و شهرداری‌های مناطق یک، شش و ده، اداره مهندسی آب و اداره تخلفات شهری و مالکین و میرآب‌های قنوات نسبت به تشکیل و راه اندازی این دبیرخانه اقدام کند.

زارعی در این جلسه اضافه کرد: اداره استحفاظی باغات با همکاری و هماهنگی اداره مهندسی آب، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و همچنین دعوت از مالکان و میرآب‌های قنوات شیراز باید به جهت ضرورت بررسی و چگونگی ایجاد اتحادیه باغداران قصردشت یا شرکت تعاونی باغداران قصردشت با هدف هویت بخشی قانونی به تصمیمات اتخاذ شده اقدام و پیگیری کند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین با اشاره به اینکه شهرداری شیراز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بایستی به منظور ایجاد انگیزه در مالکین و تحول در باغات قصردشت نسبت به ساماندهی و اقتصادی کردن باغات قصردشت به روش بومگردی اقدام کند، گفت: در این خصوص بایستی نتیجه این اقدام در اسرع وقت به شورا و کمیسیون ارائه شود.

زارعی یادآور شد: با توجه به تولید محصولات متنوع از باغات قصردشت، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی نسبت به جانمایی و ایجاد بازارچه‌های فصلی در باغات قصردشت اقدامات لازم را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار