الجزیره پرونده «شیرین ابوعاقله» را به دادگاه لاهه ارائه کرد

شبکه الجزیره به دلیل قتل روزنامه نگار فلسطینی خود به دادگاه کیفری بین المللی شکایت کرد.

شبکه الجزیره روز سه‌شنبه اعلام کرد که در دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه علیه نیروهای اسرائیلی به دلیل کشته شدن شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار فلسطینی که در ماه مه در جریان حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری مورد اصابت گلوله قرار گرفت، شکایت کرد.

الجزیره در توییتر اعلام کرد که این شکایت پس از تحقیقات تیم حقوقی این شبکه خبری تلویزیونی درباره این پرونده صورت می‌گیرد.

بنابر این گزارش، این ارسال شش ماه پس از قتل وحشیانه شیرین ابوعاقله ارائه می شود که طی آن تیم حقوقی الجزیره تحقیقات کامل و مفصلی را در مورد این پرونده انجام داده و شواهد جدیدی را بر اساس چندین روایت شاهدان عینی، بررسی چندین فیلم ویدئویی و شواهد پزشکی قانونی مربوط به پرونده کشف کرده است. 

الجزیره در تسلیم شکایت خود به دادستان دیوان بین‌المللی کیفری تاکید کرده است که شواهد و فیلم‌های ویدئویی به وضوح نشان می‌دهد که به شیرین و همکارانش مستقیماً توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل شلیک شده‌ است. ادعای مقامات اسرائیلی مبنی بر کشته شدن شیرین به اشتباه در تبادل آتش کاملاً بی اساس است. شواهد ارائه شده به دفتر دادستانی بدون هیچ شکی تایید می‌کند که هیچ تیراندازی در منطقه ای که شیرین در آن قرار داشت، وجود نداشته است، به جز تیراندازی مستقیم نیروهای صهیونیستی به سمت او. شواهد نشان می دهد که این قتل عمدی بخشی از کارزار گسترده تر برای هدف قرار دادن و خاموش کردن الجزیره بوده است.

این شبکه همچنین از تلاش‌ها و حمایت‌های مستمر جامعه بین المللی و سازمان‌های حقوق بشری که خواستار پاسخگویی عاملان این جنایت شنیع شده بودند استقبال و قدردانی کرده و بر تعهد خود به تحقق عدالت برای شیرین و بررسی همه راه‌ها برای اطمینان از پاسخگویی و محاکمه عاملان آن تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
این خانم خبرنگار // پاسپورت امریکا را داشته // چه ربطی به الجزایر داره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
عزیزم نوشته شبکه الجزیره نه کشور الجزایر. این دو تا خیلی با هم فرق دارند. قبل از اظهار نظر لطفا یکم اطلاعاتت رو بالا ببر.
آخرین اخبار