مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲ هزار تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان شناسایی شده است.

مجتبی قلنجی مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ هزار و ۳۵۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در استان به مساحت بیش از ۹۷ هکتار شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین واحد‌های گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان، ۲ هزار و ۳۳۲ مورد اخطار توقف عملیات به مساحت ۹۶ هکتار برای متخلفان در حوزه تغییرکاربری اراضی صادر کرده اند.

قلنجی ادامه داد: اخبار و گزارش‌های دریافتی مردم از طریق سامانه ۱۳۱ نیز دریافت و بلافاصله به واحد‌های گشت ابلاغ و بازخوردگیری می‌شود که در این مدت هزار و ۵۹۱ مورد گزارش از طریق سامانه دریافت و تاکنون یکهزار و ۱۵۹ مورد بازدید و پیگیری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: هرگونه خردکردن اراضی کشاورزی، فنس‌کشی و دیوارکشی، ساخت اتاق و اتاقک، نصب کانکس و ریختن مصالح ساختمانی بدون دریافت مجوز‌های قانونی لازم از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های زراعی و باغی به شمار می‌رود و با آن برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.