تعیین تکلیف زمین طرح‌های راکد شهرک آب معدنی کوهرنگ

کوهرنگ یکی از مناطق مستعد کشور در خصوص توسعه واحد‌های بسته‌بندی آب معدنی در کشور است و برخی از چشمه‌های این شهرستان ظرفیت آب معدنی را دارد.

بسته‌بندی و صادرات آب معدنی از ظرفیت‌های مهم صنعت چهارمحال و بختیاری است که حتی بخشی از آب معدنی تولید شده است به سایر کشور‌های از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز صادر شده است.

آب معدنی به آب چشمه‌هایی اطلاق می‌شود که در طبیعت قرار دارند و دارای املاح معدنی مختلفی نظیر کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم هستند و می‌توانند تا حد زیادی املاح مورد نیاز را به بدن تامین کنند.


بیشتر بخوانید


آب چشمه‌ها با گذر از طبقات و لایه‌های کوه‌ها به صورت کاملا طبیعی تصفیه می‌شوند و به دلیل اینکه با جوش و خروش یه سطح زمین می‌رسند اکسیژن زیادی را دریافت می‌کنند در نتیجه می‌توان گفت که آب این چشمه‌ها نسبت به آب لوله کشی دارای اکسیژن بالاتر، املاح معدنی مفید و از طرفی طعم و مزه بهتری نیز دارد.

شهرک تخصصی آب معدنی کوهرنگ یکی از مناطقی بود که در گذشته قرار بود که عنوان مهمترین تولید کننده آب معدنی در استان قلمداد شود.

در همان زمان ساخت اعلام شد که شهرک تخصصی تولید و بسته‌بندی آب معدنی استان در شهرستان کوهرنگ و با جواز تاسیس ۲۲ واحد تولید آب معدنی وجود دارد.

حالا با گذشت حدود چندین سال از زمان اجرایی شدن این شهرک، برخی از واحد‌ها به چرخه تولید وارد نشده‌اند و به گفته مسوولان براساس قانون برای زمین‌های راکد تعیین تکلیف خواهد شد.

فرماندار کوهرنگ گفت: زمین طرح‌های راکد شهرک تخصصی آب معدنی در این شهرستان که موفق به اجرا‌های طرح نشده‌اند، بازپس‌گیری می‌شود.

شهباز اکبری تاکید کرد: در سال‌های گذشته ۲۶ پلاک زمین برای راه‌اندازی واحد‌های تولید و بسته‌بندی آب معدنی در دیمه کوهرنگ برای واگذاری سرمایه‌گذاران تحویل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری شد.

وی افزود: براساس قانون، هر کدام از بهره‌برداران که در مدت ۲ سال نسبت به سرمایه‌گذاری و تعیین تکلیف طرح خود اقدام نکنند، زمین آن‌ها بازپس‌گیری و به بهره‌بردار جدید واجدشرایط سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود.

اکبری به تشکیل کارگروه تعیین تکلیف زمین‌های شهرک صنعتی تخصصی آب معدنی دیمه شهرستان کوهرنگ اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون تنها یک واحد تولید و بسته‌‎بندی آب معدنی در این شهرستان فعالیت دارد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: آب معدنی ، حوزه صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.