رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: ۱۳۸ قطعه باکلان در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در سواحل چاف شهرستان لنگرود در پره صیادی خفه شده‌اند، که جریمه هر باکلان ۳۰۰ هزار تومان است.

طی روزهای گذشته خبری مبنی بر مرگ دسته جمعی تعداد زیادی باکلان در سواحل شمالی کشور منتشر شد ، که بر اساس بررسی ها  ۱۳۸ باکلان ، در تور صیادان دچار خفگی شده‌اند ، که پرونده‌ای برای متخلفین تشکیل شده است ، اما میزان جریمه هر قطعه فقط ۳۰۰ هزار تومان است ، که بعید است بازدارنده باشد .

لازم به ذکر است که این گونه خوراکی نیست و به صورت اتفاقی وارد تور صیادان شده‌است ، اما با تکرار چنین مواردی دیگر جمعیتی در حیات وحش کشور باقی نمی ماند.   

حسن اکبری گفت : افزایش جریمه هارا به شورای محیط زیست پیشنهاد کردیم ، اما بخش زیادی از مشکلات شکار و قاچاق حیات وحش در مسائل فرهنگی ، اقتصادی و جوامع محلی ریشه دارد .

معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت : باید در تصمیمات مربوط به قوانین شکار و جرایم معیشت جوامع محلی در نظر گرفته شود ، در مسئله قاچاق حیات وحش باید کشور های همسایه با ما همکاری کنند ، این موضوع آسیب زیادی را به تنوع زیستی کشور ها وارد می کند . 

حسین جهش گفت : لاشه ۱۳۸ قطعه باکلان در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در سواحل چاف شهرستان لنگرود توسط مردم رویت شد ، که بلافاصله با حضور محیط زیست لاشه ها جمع آوری و تعدادی برای کالبد شکافی به صورت رندوم به اداره دامپزشکی تحویل داده شد.

وی افزود : بر اساس اعلام نتیجه اداره دامپزشکی علت مرگ ۱۳۸ باکلان خفگی است ، که بر اساس بررسی های میدانی ، باکلان ها در پره صیادی دچار خفگی شده‌اند ،  که باورود دادستانی بر علیه صیادان اعلام جرم و پرونده قضایی تشکیل شده است، جریمه هر قطعه باکلان ۳۰۰ هزار تومان است . 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود  گفت: هر ساله با آغاز فصل  صید در دریای کاسپین و وجود دامهای صیادان در  دریا،  شاهد  استقرار این دامها در محدوده وسیعی از  آبهای ساحلی لنگرود هستیم ،  که متاسفانه با توجه به سبک  زندگی و نوع تغذیه این گونه، شاهد خفه شدن جمعی آنها در تور ماهیگیری هستیم. 

 باکلان یک واژۀ روسی است و نام‌های دیگر این پرنده  قره‌قار، قره‌غاز، دارغاز است ، باکلان‌ها در سرردۀ  خانواده باکلانان (Phalacrocoracidae) جای می‌گیرند. باکلان ها نوک انحنادار یا داسی‌شکل دارند که نوک آنها به سمت پایین خمیده شده است. در بین انگشتان پاهای آنها پرده‌ی کامل به هم پیوسته وجود دارد که از مشخصات پرندگان دریایی است.

این پرندگان به دلیل نیاز به شنا، بال‌های نسبتا کوتاهی دارند. به همین دلیل، آنها بیش از هر پرنده دیگری در پرواز انرژی مصرف می‌کنندهمه‌ی گونه‌های این پرندگان ماهی‌خوار هستند و با غواصی از سطح آب ماهی را می‌گیرند.برخی از گونه‌های این پرندگان تا عمق ۴۵ متری شیرجه نیز می‌زنند. علاوه بر ماهی، این پرندگان از خرچنگ‌ها، دوزیستان و نرمتنان نیز تغذیه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
گفتن ماهی نخورن ما بگیریم کشتن جریمه باید نقره داغ کنه
Israel
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
دریاها پر شده از تورهای پاره و شده تله مرگ وحوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
شما زندان و جریمه سنگین 10 میلیونی را بگذارید ، اونکه بخواهد بفهمد ، می فهمد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
این گونه جرائم باید اینقدر زیاد باشن تا بتونه بازدارنگی خودشو رو نشون بده
300 تومن که جریمه نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
300 تومن که پول مرغه، یعنی خرید مرغ. جریمه باید خیییلی سنگین تر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
آیا مسئولین واقعا جایگاه محیط زیست را می دانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
سازمان محیط زیست هیچ کارایی برای طبیعت نداشته یه سازمان ظاهری و تو خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
300تومن هم شد جریمه پول دوتا مرغ
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۲۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
این پرنده ها رو به خاطر هیچ کشتن. چرا ۳۰۰ هزار تومان؟؟؟ باید ۳ میلیون جریمه بشوند
آخرین اخبار