تاکید حزب الله بر اهمیت گفتگو برای حل بحران انتخاب رئیس جمهور لبنان

جنبش حزب الله لبنان بر اهمیت گفتگو جهت حل بحران انتخاب ریاست جمهوری در این کشور تاکید کرد.

حسین الحاج حسن، رئیس جمعیت بعلبک الهرمل در خصوص انتخاب رئیس جمهور در لبنان گفت: مهم‌ترین موضوع امروز لبنان، انتخاب رئیس جمهور است، در این زمینه پرهیز از گفتگو به این معنی است که در‌های توافق همچنان مسدود خواهد بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، وی ابراز امیدواری کرد خواسته نبیه بری رئیس پارلمان برای گفتگو، با پاسخ درست مواجه شود و گفت‌: ما به عنوان حزب الله از آغاز هوادار گفتگو بودیم و در این مرحله نیز خواستار آنیم.

حسین جشی، نماینده فراکسیون وفای به مقاومت در پارلمان لبنان نیز ریاست جمهوری را نماد کشور خواند و خطاب به نهاد‌ها و مراکز قانونی کشور خواستار آن شد تا در تصمیمی شجاعانه و با هدف کمک به کشور، رویکرد به شرق را مورد توجه قرار دهند.

حسین جشی گفت: خواسته ما تداوم گفتگو، دیدار‌ها و تفاهم است، زیرا این کشور برای همگان است.

شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله نیز تنها راه حل انتخاب ریاست جمهور را، توافق خواند و این سئوال را مطرح کرد که دلیل جلوگیری از رویکرد لبنان به شرق چیست؟ چون کشور‌های حوزه خلیج فارس روابط اقتصادی و سیاسی خود را با چین و روسیه گسترش می‌دهند.

نبیل قاووق گفت: ما در حزب الله همواره خواستار گفتگو وتوافق بوده ایم، زیرا این روند مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راه برای حل مشکل و انتخاب رئیس جمهور توافقی است که بتواند کشور را از فروپاشی نجات دهد، موجب کاهش مشکلات معیشتی شود، در پی وحدت ملی باشد و به تعبیری برای حمایت کشور از فتنه تلاش کند.

پس از بی نتیجه بودن هشتمین جلسه پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور، حزب الله خواستار گفتگوی احزاب برای دستیابی به تفاهم شد. ‏‌

دوره مسؤولیت میشل عون در ریاست جمهوری لبنان ۳۱ اکتبر به پایان رسید و تلاش‌های مقامات لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور تا قبل از پایان دوره مسؤولیت میشل عون ناکام ماندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
روزگار لبنانیها را سیاه کردین و چاره ای جز تعامل ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
وقتی سربازان صهیونیست از دست نتانیاهو فرار می‌کنند
آخرین اخبار