نشست وزارت کشور با نمایندگان احزاب برای بررسی آیین‌نامه تجمعات قانونی

پیش‌نویس آیین نامه تجمعات قانونی در نشست دفتر سیاسی وزارت کشور با نمایندگان خانه احزاب مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

در این نشست عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور و همچنین مصطفی کواکبیان، محسن صفرپور، حسن غفوری‌فرد و حسین کنعانی مقدم از سوی خانه احزاب حضور داشتند.

در این جلسه که در محل دفتر سیاسی وزارت کشور برگزار شد، اعضا ضمن تاکید بر نهادینه سازی حق اعتراض، بند‌های مختلف پیش نویس تهیه شده را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزارت کشور جهت تحقق اصل ۲۷ قانون اساسی و در راستای تکالیف سند تحول دولت مردمی، اقدام به تدوین پیش نویس چگونگی صدور مجوز و برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌های قانونی کرده است. این پیش نویس با توجه به ضرورت‌های استفاده از ظرفیت‌های مدنی، به خانه احزاب ایران جهت مشاوره سیاسی ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۴:۲۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
چند پیشنهاد:
برای دریافت مجوز 1. تجمعات با قبول قانون اساسی متعهد باشند برخلاف وحدت ملی ، برخلاف امنیت ملی ، برخلاف حاکمیت اراضی ملی مرتکب اعمال غیر قانونی نشوند. اگر خلاف این تعهد عملی انجام شد بعنوان جریمه دفعه بعدی از دریافت مجوز محروم باشند. متعهد باشند که لیست بیانیه و درخواست های خود ، زمان شروع و پایان اعتراض خودرو کتبا به وزارت کشور تحویل دهند 2. هر حزبی و تجمعی گروه انضباتی اش رو یشاپیش معرفی کنه که در عین اعتراضات مراقب چهارسوی شرکت کنندگان اشند تا کسی به جان و اموال شهروندان و بیت المال نتونه اسیبی برسونه و خشونتی ورزی به هر شکل ممنوع و مساوی با پرداخت جریمه مالی سنگین باشه و حمل هر نوع سلاح و ابزار دفاعی ممنوع باشه 2. صدور مجوز همراه با دریافت هزینه کارهای اداری برای صدور یک مجوز باشه تا هزینه و نیروی دولت تحلیل نره و از توان و تمرکز دولت کاسته نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
ملت هر وقت پشت گوششون رو دیدن اجازه تطاهرات رو هم میبینن
آخرین اخبار