رئیس جمهور:

پشتوانه مردمی، مولفه اصلی قدرت است/ دشمن پیشرفت ما را نمی‌خواهد

حجت الاسلام رئیسی گفت: پشتوانه و مولفه اصلی قدرت در کشور، پشتیبانی مردمی است و در کشور به این موضوع نیاز داریم تا تحریم‌ها را از بین ببریم.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در دیدار با مردم خراسان جنوبی در ورزشگاه آزادی بیرجند با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی گفت: مردم خراسان جنوبی انسان‌های فرهنگی هستند و فرهنگ سرمایه اصلی این استان است.

او افزود: شخصیت‌های علمی این استان در هر کوی و برزن شخصیت‌های مهم و تأثیرگذاری شده اند و بصیرت مهمترین ویژگی مردم این منطقه است.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: بدون مبالغه مردم این استان نماد شکر و نماد صبر هستند، زیرا با وجود مشکلات موجود، صبور و مقاوم در برابر مسائل و مشکلات هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی در دوره‌های مختلف به موقع سمت گیری کرده و اعلام موضع کرده اند، ادامه داد: دشمن در همه توطئه‌های خود با این بصیرت مردم ناکام مانده است و از جلوه‌های بارز مردم این خطه آن است که مسائل را به خوبی می‌شناسند.

او ادامه داد: حضور مردم بصیرت آفرین، اطمینان بخش و مثال زدنی است و افتخاری است برای من که علقه خاصی به این مردم دارم.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: در کشور پشتوانه مردمی را سخت نیازمند هستیم و کشور‌هایی داریم که قدرت آن‌ها بر سلاح مبتنی است و مولفه قدرت آن‌ها نظامی است، اما مهمترین مولفه قدرت مردم هستند که ما آن را دارا هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد این مولفه قدرت و این سرمایه عظیم را دچار خدشه کند، عنوان کرد: مردم با بصیرت خود نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشته اند.

او گفت: روحیه استقلال خواهی و استقلال طلبی را دنبال می‌کنیم و این مربوط به مردم است، اما دشمن می‌خواهد که ما به آن‌ها وابسته باشیم، اما مردم خراسان جنوبی جزو مردمانی اند که از وابستگی بیزار هستند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: دشمن پیشرفت ما را نمی‌خواهد و مردم ما یادشان نرفته است که روزی ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا فوت می‌کردند، اما الان چندین نوع واکسن کرونا را در حال تولید داریم و حتی آن را صادر می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: ما از واردکننده واکسن به صادرکننده تبدیل شده ایم و دشمن نمی‌تواند قطار پیشرفت ما را متوقف کند.

او بیان کرد: دشمن تحریم کرد و فکر می‌کرد که ما تولید و صادرات نفت، تولید کالا‌های مختلف و صادرات غیرنفتی را متوقف می‌کنیم، اما دیدند که هم تولید و هم صادرات افزایش یافته است و این به معنی پیشرفت است و امروز کشور در حوزه صادرات کالای غیرنفتی از تحریم‌ها اثر نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: مهندسان خراسان جنوبی و کشور کار‌هایی می‌کنند که سایر کشور‌ها در حال انجام آن هستند و امروز در کویر تایر شاهد هستیم که دستگاه می‌سازند و کارخانه خود را تکمیل می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ما اراده کرده اند که پیشرفت کنند ادامه داد: این پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف کشاورزی، نفت، صنعت و پتروشیمی است که با راهنمایی‌های رهبری به سمت آن حرکت می‌کنیم.

او تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که در لا به لای تحریم و تهدید، ساخت فرصت را انجام دهیم و خنثی کردن تحریم‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه روحیه ما روحیه‌ای است که حاج قاسم داشت و می‌گوییم ما می‌توانیم، عنوان کرد: مردم خراسان جنوبی در طول ۴۳ سال کار‌های زیادی کرده است، اما مشکلات زیاد است و باید به آن توجه کنیم.

موضوع راه آهن را به زودی حل می‌کنیم

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما برای انتقال آب و تأمین آب استان برنامه داریم و اعتباراتی نیز برای آن در نظر گرفته شده و پیگیری این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

او افزود: جاده‌های مواصلاتی و اتصال ریلی از خواسته‌های به حق استان است که برنامه ریزی برای آن انجام شده و اعتبارات دیده شده است و کار آغاز شده و با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: به صورت هفتگی پیگیری می‌کنیم تا به زودی موضوع راه آهن حل شود.

رئیس جمهور عنوان کرد: به دنبال ساخت مسکن هستیم و ما گفته ایم که ساخت یک میلیون واحد مسکن نیاز کشور است و باید سالی این تعداد ساخته شود و ما به دنبال جبران عقب ماندگی نیز هستیم.

او گفت: ساخت مسکن در قانون نیز آمده است و گفته شده که باید در سال یک میلیون خانه ساخته شده است و در مناطقی که امکان ساخت خانه به صورت ویلایی وجود دارد، این امر انجام شده است و بخشی نیز آپارتمانی ساخته می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: اتحاد و انسجام این استان، مسئله مهمی است که می تواند مشکلات و مسائل مختلف را حل کند.

رئیس جمهور ادامه داد: در این سفر پیگیری مصوبات سفر اول در دستور کار است و شبانه روز تلاش می کنیم تا مشکلاتی که مردم را رنج می دهد، کنار گذاشته شود.

او گفت: با توکل به خدا، با حضور مردم و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی آینده کشور را روشن می بینیم و به آن امید داریم.

اعتماد مردم به دولت با عملی کردن وعده ها

قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: به نمایندگی از مردم استان، ائمه جمعه، نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی و مدیران استانی به رئیس جمهور خوش آمد می‌گویم.

او افزود: خراسان جنوبی دارالمومنین است و مقدم مهمانان را گرامی می‌داریم.

قناعت بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند که اعتماد مردم سرمایه دولت است و اگر دولت به وعده هایش عمل کند، مردم به آن اعتماد می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم طی یک سال گذشته طرح‌های زیادی را به مرحله اجرا رسانده است و در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی، طرح‌های مختلف زیرساختی را داشته ایم.

او بیان کرد: احداث باند دوم، احداث ۷۲ کیلومتر راه روستایی و اجرای ۷۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی از جمله اقدامات دولت در یک سال گذشته است.

قناعت اظهار کرد: برای ۲۹ شهر خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن زمین تأمین شده و واگذار شده و یا در حال واگذاری است و ۲۱ هزار واحد در حال ساخت است که ۱۱ هزار آن ویلایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار