ضرورت حمایت ایران از مردم افغانستان+ فیلم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم افغانستان، به دلیل فقر، بیکاری و مشکلات اقتصادی به خاک ایران پناه آورده اند.

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ساماندهی اتباع خارجی باید بگونه‌ای اجرا شود که هم به نگرانی های امنیتی ما پایان دهد و هم موجب رنجش اتباع خارجی نشود.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه  ما در تلاش هستیم تا هر نگرانی امنیتی، دامن گیر همه مردم افغانستان نشود ادامه داد: مردم افغانستان، مردمی بی پناه هستند و به دلیل فقر، بیکاری و مشکلات اقتصادی به خاک ایران پناه آورده اند و ما وظیفه داریم که به آن ها کمک کنیم و وضعیت آن ها را سامان دهی کنیم.

وی افزود: اگرچه جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم افغانستان درحال پرداخت هزینه‌های سنگین اقتصادی و سیاسی است، اما ضرروت دارد این اقدامات ادامه یابد تا ذهنیتی مثبت از ایران در ذهن مردم افغانستان به یادگار بماند.

رحیمی جهان آبادی در پایان گفت: به هر حال این مهاجرین روزی به کشورشان باز می گردند  و در انجا ساکن می شوند بچه های آن ها  خاطرات حضور در این ایران را برای هم بازگو می کنند ما نمی خواهیم تصویری که از ما به عنوان کشور همسایه دارند تصویر تیره ای باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار