مظفری:

دیوان عدالت اداری برای دستگاه‌های اجرایی کارنامه نظارت صادر می‌کند

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: به زودی و با فراهم شدن زیرساخت‌های فناورانه، شاهد صدور کارنامه برای دستگاه‌های اجرایی از حیث نظارت قضایی دیوان عدالت اداری خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حکمت علی مظفری در دیدار با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان فارس در شیراز گفت: در حال حاضر سامانه‌های الکترونیکی در اختیار دیوان عدالت اداری به نحوی طراحی شده که امکان گزارش گیری از دعاوی مطروحه علیه دستگاه‌های اجرایی به تفکیک و همچنین علیه ایشان با تفکیک جغرافیای استانی وجود ندارد.

او گفت: به محض اینکه با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و تغییر در برنامه نویسی سامانه مربوطه این امکان فراهم شود، دیوان عدالت اداری در دوره‌های زمانی خاصی مانند دوره‌های ۶ ماهه و یکساله از حیث نظارت‌هایی که این نهاد قضایی بر دستگاه‌های اجرایی دارد کارنامه صادر خواهد کرد و ضمن ابلاغ به دستگاه، به اطلاع مدیران ارشد کشوری و استانی خواهد رساند.

حجت الاسلام مظفری، ملاک و خط کش در رسیدگی‌های دیوان عدالت اداری را قانون دانست و گفت: بدیهی است که تشخیص مصلحت جامعه با قانونگذار است و مدیران سازمان‌ها و ادارات هر چه بیشتر رعایت قانون را در دستور کار داشته باشند و تذکر دهند که تضییع حقوق هموطنان از سوی هر مدیر دولتی حق الناس است و علاوه بر ایجاد مسئولیت دنیوی، عواقب اخروی نیز به دنبال خواهد داشت.

رئیس دیوان عدالت اداری در جریان این سفر پس از زیارت مرقد مطهر شاهچراغ (ع) و قبور مطهر شهدای حمله تروریستی آبان ماه امسال در این حرم مطهر، با حضور در منزل یکی از شهدای این حادثه تروریستی به مقام شامخ شهدای گرانقدر و خانواده آن‌ها ادای احترام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار